Sökning: "Organisational Learning"

Visar resultat 21 - 25 av 155 avhandlingar innehållade orden Organisational Learning.

  1. 21. Lärande i arbetet : indikatorer för att mäta lärande i arbetet med relevans för produktivitet och innovativitet

    Författare :Annette Nylund; Karolina Parding; Matti Kaulio; Kristina Nyström; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Arbetsvetenskap; Human Work Sciences;

    Sammanfattning : Idag kan inget land i världen helt beskriva sin ekonomiska utveckling. Anledningen är att information om hur företag bedriver sin verksamhet saknas i det gemensamma internationella systemet för uppföljning. Information om lärande i arbetet behöver finnas med i national-räkenskaperna. LÄS MER

  2. 22. Learning within and between public-private partnerships

    Författare :Rein Jüriado; Bengt Jacobsson; Sten Söderman; Anders Forssell; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; organisational learning; public-private partnerships; knowledge; inter-organisational relations; Business studies; Företagsekonomi; Business Administration; företagsekonomi;

    Sammanfattning : Local and national governments face increasing demands for modern, high-quality public services. To meet these challenges, a growing number of public organisations has, in the past few decades, ventured into public-private partnerships (PPP), a novel approach to improving public services by using the expertise accumulated in the private sector. LÄS MER

  3. 23. Ledarskap för lärares lärande : förstelärare som lärarledare

    Författare :Frida Grimm; Helene Ärlestig; Ulf Leo; Kristin Helstad; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teacher leadership; teacher leaders; educational leadership; professional development; professional learning communities; middle leadership; middle leaders; lärarledarskap; lärarledare; mellanledarskap; mellanledare; förstelärare; professionellt lärande; professionella lärandegemenskaper; utbildningsledarskap; skolutveckling; education; pedagogik;

    Sammanfattning : Today, new teacher leader functions are emerging in several parts of the world. Previous research has highlighted the potential of teacher leadership to enhance teacher learning, but also recorded resistance among teachers to being collectively led in efforts to improve teaching and learning. LÄS MER

  4. 24. Learning as a Key Leverage Point for Sustainability Transformations

    Författare :Jayne Bryant; Göran Broman; Merlina Missimer; Edith Callaghan; Blekinge Tekniska Högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Leverage Points; Education for Sustainable Development; Sustainability Transformations; Organisational Change; Transformational Learning; Strategic Sustainable Development; Leadership for Sustainability; Strategic Sustainable Development; Strategisk hållbar utveckling;

    Sammanfattning : The global challenges of our time are unprecedented and urgent action is needed. Transformational learning and leadership development are key leverage points for supporting society’s transition towards sustainability. LÄS MER

  5. 25. Makt och möjlighet att förändra? : Systematiskt arbetsmiljöarbete i könade offentliga verksamheter

    Författare :Karin Sjöberg Forssberg; Annika Vänje; Karolina Parding; Anna Fogelberg Eriksson; KTH; []
    Nyckelord :Work environment; systematic work environment management; doing gender; learning; communities of practice; organisational change; public organisations; interactive research; Arbetsmiljö; systematiskt arbetsmiljöarbete; kön; lärande; praktikgemenskaper; organisatorisk förändringskompetens; offentliga organisationer; interaktiv forskning; Technology and Health; Teknik och hälsa;

    Sammanfattning : Despite legislation, regulations and extensive efforts from the Swedish Work Environment Authority, there are major shortcomings in public organisations´ work environments. This thesis describes and deepens the understanding for organisational conditions that contribute to, or constrain, systematic work environment work in gender-segregated public organisations. LÄS MER