Sökning: "Objekt"
Visar resultat 16 - 20 av 301 avhandlingar innehållade ordet Objekt.
16. Objekt i svenskans historia. : En studie av varierande objektsplacering i fornsvenska
Sammanfattning : This thesis focuses on the distribution of objects in the history of Swedish. The primary focus of the thesis is the distribution of objects relative to negation, and the secondary focus is varying order of nominal arguments in Old Swedish (1225–1526). LÄS MER
17. Hållbar programutveckling : en studie av betydelsen av expansivt lärande och delvis delade objekt
Sammanfattning : This thesis aims to develop meanings of sustainable programme development. Policies are often introduced to solve societal problems identified by a government agency or some other organization. In order to realize the intentions behind the policy it is common that one or several policy driven projects are funded with large sums of money. LÄS MER
18. The Problem of Objects in Design of Health Care Information Systems
Sammanfattning : This thesis is about two different theoretical interpretations of objects and object-orientation in design of health care information systems – the interpretations of Activity Theory/Developmental Work Research and Computer Science respectively. One motive to my interest in objects of work and software, is to better understand the problems and possibilities in an inter¬dis¬ciplinary research project. LÄS MER
19. Förskollärares konstruktion av ett fysikaliskt fenomen som objekt för lärande i förskola : en komplex och föränderlig process
Sammanfattning : Det naturvetenskapliga innehållet blev tydligare identifierat och framskrivet genom den reviderade läroplanen(Utbildningsdepartementet, 2010). Samtidigt beskrivs en osäkerhet hos verksamma i förskola kring vad och hur det naturvetenskapliga innehållet kan ta sig uttryck i verksamheten (Skolinspektionen, 2018). LÄS MER
20. Förskollärares konstruktion av ett fysikaliskt fenomen som objekt för lärande i förskola : en komplex och föränderlig process
Sammanfattning : The science content became more clearly identified and specified through the revised curriculum (Utbildningsdepartementet, 2010). At the same time Skolinspektionen (2017) points out that there may be uncertainty among preschool teachers regarding what science content to teach and how the science content can be expressed in preschool (Skolinspektionen, 2017). LÄS MER