Sökning: "Negative Numbers"
Visar resultat 1 - 5 av 173 avhandlingar innehållade orden Negative Numbers.
1. Making Sense of Negative Numbers
Sammanfattning : Numbers are abstract objects that we conceptualize and make sense of through metaphors. When negative numbers appear in school mathematics, some properties of number sense related to natural numbers become contradictory. The metaphors seem to break down, making a transition from intuitive to formal mathematics necessary. LÄS MER
2. Från naturliga tal till hela tal (från N till Z) : Vad kan göra skillnad för elevers möjligheter att bli bekanta med de negativa talen?
Sammanfattning : The aim of the thesis is to gain knowledge concerning what pupils aged 8 and 9 need to learn to become familiar with negative numbers. The framework used in this research, variation theory, impliesthat students' problems in learning what was intended may have to do with the fact that some critical aspects of the studied object have not yet been discerned by the student. LÄS MER
3. Auf dem Weg zum Begriff der negativen Zahl : Empirische Studie zur Ordnungsrelation für ganze Zahlen aus inferentieller Perspektive
Sammanfattning : Grundmuster von Begriffsbildungsprozessen von Schülerinnen und Schülern einer Beschreibung und Analyse zugänglich zu machen, ist ein höchst interessanter und relevanter Bereich der Mathematikdidaktik. Die Autorin widmet sich dieser Thematik, indem sie einen durch philosophische und psychologische Einflüsse geprägten Theorierahmen nutzt, um individuelle Begriffsbildungsprozesse in ihrem Wechselspiel mit Lernsituationen zu verstehen. LÄS MER
4. What is taught and what is learned. Professional insights gained and shared by teachers of mathematics
Sammanfattning : The aim of the thesis is to contribute to knowledge about relationships between teaching and learning in school. The framework used in this research, variation theory, states that, to improve student learning, attention must be paid to what is being learned, the capability that is to be improved and the features (critical features) that it is necessary for the learner to discern. LÄS MER
5. Kritiska aspekter för att urskilja en del-helhetsstruktur : Ett undervisningsutvecklande forskningsprojekt i grundskolan
Sammanfattning : Syftet med licentiatuppsatsen är att bidra med kunskap om vilka aspekter som kan vara nödvändiga för elever att urskilja för att identifiera och analysera en del-helhetsstruktur och i förlängningen bemästra ekvationer. I forskningsprojektet medverkade lärare och forskare i ett kollaborativt och intervenerande arbete. LÄS MER