Sökning: "Naturorienterad utbildning"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden Naturorienterad utbildning.

  1. 1. Naturorienterad utbildning i förskolan : Pragmatiska undersökningar av meningsskapandets individuella, sociala och kulturella dimensioner

    Författare :Susanne Klaar; Johan Öhman; Kennert Orlenius; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Lärarutbildning och pedagogisk yrkesverksamhet; Teacher Education and Education Work;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Naturorienterad utbildning i förskolan : pragmatiska undersökningar av meningsskapandets individuella, sociala och kulturella dimensioner

    Författare :Susanne Klaar; Johan Öhman; Kennert Orlenius; Annica Löfdahl; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preschool; early childhood education; science education; nature; teaching; meaning making; John Dewey; pragmatism; transaction; Pedagogik; Education; Humaniora-samhällsvetenskap;

    Sammanfattning : The overall purpose of this thesis is to investigate, illuminate and clarify meaning making processes and content when children between the ages of 1-3 encounter nature in a preschool practice. Further, the aim is to develop and illustrate action-centred methodological approaches that facilitate investigations of individual, social and cultural dimensions of preschool children’s meaning making of nature. LÄS MER

  3. 3. Morality Beyond Humanity : Schopenhauer, Grysanowski, and Schweitzer on Animal Ethics

    Författare :Monica Libell; Avdelningen för idé- och lärdomshistoria; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Djurs etologi och psykologi; Animal ethology and psychology; Morallära; Moral science; Vetenskapshistoria; History of science; history of medicine; antivivisection; Schweitzer; Grysanowski; Schopenhauer; Germany; animal rights; animal ethics; animal welfare;

    Sammanfattning : The study examines the character and development of the animal ethical ideas of three German thinkers: Arthur Schopenhauer, Ernst Grysanowski, and Albert Schweitzer. By situating them in their cultural and intellectual context, the study explores the differing meanings of their ethical views of animals and seeks to answer the question of how their ideas can be explained historically. LÄS MER