Sökning: "Mead"

Visar resultat 26 - 28 av 28 avhandlingar innehållade ordet Mead.

  1. 26. En essä om estetisk efterrättelse

    Författare :Johanna Börrefors; Håkan Hydén; Carl-Göran Heidegren; Sweden Lund Lund University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Juridik; Law;

    Sammanfattning : Meads centrala påstående var att medvetandet uppstår mellan människor. Det individuella subjektet framträder därmed som en effekt. Jag har lyft fram det faktum att Miget - agenten snarare än subjektet - föregår och ingår i den sociala interaktionen. LÄS MER

  2. 27. Initiation of ventilation, surfactant treatment, and lung function after preterm birth

    Författare :Lars Björklund; Lund Pediatrik; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Respiration; Artificial; Pediatrics; Pediatri; Respiratory Function Tests; Pulmonary Surfactants; Newborn; Respiratory Distress Syndrome; Infant; Premature; Animals;

    Sammanfattning : The thesis investigates lung function and the effects of rescue surfactant treatment in mechanically ventilated preterm human infants with respiratory distress syndrome (RDS), and the effects of ventilation at birth on the response to surfactant supplementation in preterm lambs. To assess lung function, the author recorded static pressure-volume (P-V) curves during passive deflation from total lung capacity (TLC) to ambient pressure and measured end-expiratory lung volume (FRC) during mechanical ventilation by tracer gas washout. LÄS MER

  3. 28. Reflektion och självinsikt i "den kommunikativa pedagogiken"

    Författare :Elisabeth Cederwald; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogy and didactics; kommunikativ pedagogik; Reflektion; självinsikt; Pedagogik; didaktik; Pedagogisk metodik;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the pedagogue as a social being and how she or he experiences the social life in preschools and schools in Tallsten. In 1996, the child-care and education authorities in Tallsten introduced a new manner of thinking and working based on the communicative pedagogy. LÄS MER