Sökning: "Mathematics Tasks"

Visar resultat 11 - 15 av 122 avhandlingar innehållade orden Mathematics Tasks.

  1. 11. On Aspects of Mathematical Reasoning : Affect and Gender

    Författare :Lovisa Sumpter; Johan Lithner; Markku Hannula; Umeå universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; affect; beliefs; gender; mathematical reasoning; problem solving; upper secondary school; Other mathematics; Övrig matematik; matematikdidaktik; didactics of mathematics;

    Sammanfattning : This thesis explores two aspects of mathematical reasoning: affect and gender. I started by looking at the reasoning of upper secondary students when solving tasks. LÄS MER

  2. 12. On Mathematical Reasoning : being told or finding out

    Författare :Mathias Norqvist; Johan Lithner; Bert Jonsson; Catarina Rudälv; Kristina Juter; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; mathematics education; creative reasoning; reasoning; cognitive proficiency; fMRI; didactics of mathematics; matematikdidaktik;

    Sammanfattning : School-mathematics has been shown to mainly comprise rote-learning of procedures where the considerations of intrinsic mathematical properties are scarce. At the same time theories and syllabi emphasize competencies like problem solving and reasoning. LÄS MER

  3. 13. Exploring systematic lesson variation : A teaching method in mathematics

    Författare :Laurence Russell; K.G. Karlsson; Magnus Österholm; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : The study presented in this licentiate thesis explores the student perception of systematically varied lessons, a specific lesson design and exploratory method of teaching mathematics in comprehensive school.Two 9th grade classes are taught in the curriculum defined mathematical core content sections of algebra and mathematical relationships and rate of change but by two different methods. LÄS MER

  4. 14. Matematikämnet och stadiebytet mellan grundskolan och gymnasieskolan : En enkät- och klassrumsstudie

    Författare :Niclas Larson; Christer Bergsten; Lisa Björklund Boistrup; Kirsti Hemmi; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Mathematics education; career choice; transition; framing; Matematik; undervisning; gymnasieval; stadiebyte; inramning;

    Sammanfattning : Studiens övergripande syfte var att undersöka matematikutbildningen och matematikämnets roll i samband med stadiebytet från grund- till gymnasieskolan. Studien styrdes av två forskningsfrågor gällande den bild eleverna ger av matematikämnets betydelse för deras val av gymnasieprogram samt vad som karaktäriserar matematikutbildningen i årskurs 9 och gymnasiets årskurs 1. LÄS MER

  5. 15. Tracking mathematical giftedness in an egalitarian context

    Författare :Linda Mattsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; mathematics; giftedness; creativity; identification; characterization; gifted education; gifted education;

    Sammanfattning : In three different studies upper secondary school head teachers’ characterization and identification of mathematical giftedness was investigated. A survey study (Paper II) explored the conceptions held by 36 randomly selected upper secondary school head teachers in mathematics. LÄS MER