Sökning: "Marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 234 avhandlingar innehållade ordet Marknadsföring.

  1. 21. Exploring Branded Flash Mobs : A study of the impact of branded flash mobs on consumer behavior and consumer experience

    Författare :Philip Grant; Esmail Salehi-Sangari; Gerarad Prenderjast; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; branded entertainment; flash mob; consumer behaviour; guerilla marketing; viral marketing; brand equity; Aad; Nationalekonomi; Economics;

    Sammanfattning : The desire of every marketer is to develop and maintain strong customer relationships. One way this can be accomplished is through effective advertising. Marketers have recently begun to brand flash mobs as a way to effectuate strong brand relationships. LÄS MER

  2. 22. Marknadsföring och inköp av konsulttjänster : en studie av egenskaper och beteenden i producenttjänstmarknader

    Författare :Evert Gummesson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 23. Understanding the provision and processing of information for information-intensive products as a basis for market segmentation

    Författare :Daniel Edward Hall; Terrence Brown; Leyland Pitt; Jan Kietzmann; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Information-intensive products; consumer information search; consumer information processing; marketing strategy; wine marketing; Industriell ekonomi och organisation; Industrial Engineering and Management;

    Sammanfattning : This thesis helps to address the gap in literature relating to the study of the provision of information to consumers, consumer information search behaviour and consumer information processing and choice behaviour relating to information-intensive products. Throughout the thesis, wine is taken as an example of an information-intensive product. LÄS MER

  4. 24. En växande marknad : Studie av nöjdheten med konsumtionsrelaterade livsområden bland unga konsumenter

    Författare :Hanna Hjalmarson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Unga konsumenter; marknadsföring; nöjdhet; Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : I den här avhandlingsstudien undersöks nöjdheten med tillvaron i vårt konsumtionssamhälle bland konsumenter i olika åldrar. De tre områden som för unga konsumenter (9 - 19 år) som grupp hade starkast samband med den övergripande nöjdheten: (1) att vara nöjd med sig själv, (2) sina kläder, samt (3) viktrelaterad hälsa, studeras sedan närmare. LÄS MER

  5. 25. Lokalpressens självbilder 1920-2010 : Exemplet Gävleborg

    Författare :Mats Hyvönen; Wadbring Ingela; Elisabeth Stúr; Patrik Lundell; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Presshistoria; pressens mediehistoria; lokalpress; lokala dagstidningar; självbilder; marknadsföring; meningsproduktion; självlegitimering;

    Sammanfattning : The newspaper press is in a state of flux, reflecting both technological, cultural, economic and political changes. The digitization of the media is expected to bring about major changes in the media landscape and many are predicting the demise of the traditional newspaper. LÄS MER