Sökning: "Män lärare"

Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden Män lärare.

  1. 1. No Time to Talk! : Teachers' Perceptions of Organizational Communication and Work-related Health

    Författare :Elinor Schad; Institutionen för psykologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Job demands-resources model; organizational communication; organizational psychology; recovery; self-rated health; Sweden; teachers; time; well-being; WHO-5; krav och resurser; lärare; lärares arbetsmiljö; WHO-5 välbefinnande index; organisatorisk kommunikation; organisationspsykologi; Sverige; återhämtning; separation mellan arbete och fritid;

    Sammanfattning : During recent years, schoolteachers in Sweden have experienced many reforms and societal changes, resulting in altered conditions for work. Subsequently, many teachers have reported an increased workload and reduced well-being. LÄS MER

  2. 2. Handlingarnas sken : om litterär slitning i det dramatiska

    Författare :Annika Nyman; Lärare (Teaterhögskolan); []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; artistic research; dramatic writing; literary friction; action analysis; dramatic action; literariness; narration; narrative fragment; poetic precision; polyphony; storyworld; performativity; inner spatiality; collaborative working process; artistic research; dramatic writing; action analysis; dramatic action; literariness; narration; narrative fragment; poetic precision; polyphony; storyworld; performativity; inner spatiality; collaborative working process;

    Sammanfattning : The subject of this thesis is what I call a literary friction in the dramatic. In my research project, my aim has been to deepen the understanding of this friction and to make it productive in transforming my own dramatic writing. This has resulted in two dramatic works, which are presented in the thesis. LÄS MER

  3. 3. Digitala speglar : föreställningar om lärarrollen och kön i lärarstudenters bilder

    Författare :Eva Skåreus; Åsa Bergenheim; Anders Marner; Liv Merete Nielsen; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; digital art; teacher education; art teacher; feminism; image; self reflection; picture analysis; representation; digitala bilder; lärarutbildning; bildlärare; feministisk teori; självreflektion; bildanalys; representation; Aesthetic subjects; Estetiska ämnen; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka visualiserade föreställningar om bildläraryrket vid Lärarutbildningen genom att analysera hur bildlärarstudenter i digital bild gestaltar sig som lärare, samt betydelser av kön i dessa bilder. Bilderna har analyserats diskursivt för att söka svar på frågorna: Vad är det i lärarrollen som kommer till uttryck i dessa bilder? Vilka betydelser av kön visualiseras? Vilka visuella grepp har bildmakarna använt? Hur kan man förstå de val studenterna gjort? Det empiriska materialet består av femtionio bilder, gjorda av fyrtiofem kvinnor och fjorton män. LÄS MER

  4. 4. Akademin som arbetsplats : hälsa, ohälsa och karriärmöjligheter ur ett genusperspektiv

    Författare :Eva Källhammer; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Industrial Work Environment; Industriell produktionsmiljö;

    Sammanfattning : In focus in this licentiate thesis is academia as a workplace. The aim is to explore possible relations between working conditions, career possibilities and health and ill-health, respectively. LÄS MER

  5. 5. Vi och dom och alla dom andra andra på Komvux : Etnicitet, genus och klass i samspel

    Författare :Jeanette Hägerström; Sociologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social Inclusion; Outsiders; Established; Class; Gender; Race; Adult Education; Ethnicity; Social Exclusion; Sociology; Sociologi;

    Sammanfattning : This thesis, set in an educational context (Swedish Komvux, high school adult education), deals with how groups of us and them are constructed, changed and reproduced. In order to understand the processes of us and them I have looked at the interconnections between gender, ethnicity and class utilising participant observations and semi-structured interviews. LÄS MER