Sökning: "Mälardalen University"
Visar resultat 16 - 20 av 567 avhandlingar innehållade orden Mälardalen University.
16. Ett lysande experiment : En studie av lärandeprogressionen vid lärande med datorstöd i optik
Sammanfattning : .... LÄS MER
17. ”Ska vi googla, fröken?” : Några förskollärares uppfattningar om undervisning relaterad till digitala tekniker i förskolan
Sammanfattning : This study aims to gain deeper insights in digital technology supported teaching in Swedish early childhood education (ECE) settings. Introduction of digital goals in Swedish ECE curriculum obliges preschool teachers to integrate digital technologies into educational practices and calls for a relevant definition and a defined content for this teaching area. LÄS MER
18. Problem solving in mathematics textbooks
Sammanfattning : The aim of this study is to analyse how mathematical problem solving (MPS) is represented in mathematical textbooks for Swedish upper secondary school. The analysis comprises dominating Swedish textbook series, and relates to uncovering a) the quantity of tasks that are actually mathematical problems (MPs), b) their location in the chapter, c) their difficulty level, and d) their context. LÄS MER
19. Rektorn och den dubbla styrningen : en studie om gymnasierektors uppdrag i styrkedjan
Sammanfattning : In a global education policy context, school leadership has grown in importance in relation to improving school outcomes as well as equity in education. At the same time, during the last decades, the Swedish school system has undergone several large-scale national education reforms. LÄS MER
20. Förskollärare i en digital praktik : Rhizomatiska sammanflätningar, dilemman och händelser
Sammanfattning : Denna studie undersöker vad som händer när förskollärare använder digitala teknologier i förskolan. Praktiknära forskningsmetoder har använts för att undersöka digitala teknologiers rhizomatiska sammanflätningar i två svenska förskolor. Studien pågick under åtta månader med deltagande förskollärare. LÄS MER