Sökning: "Lyssnande"
Visar resultat 6 - 10 av 19 avhandlingar innehållade ordet Lyssnande.
6. Effects of environmental acoustic factors, individual differences and musical training on speech perception in simulated classrooms
Sammanfattning : Formal learning takes place primarily through speech perception in classroom environments and is therefore dependent on the listener’s ability to cope with a number of acoustic factors that interfere with the speech signal. As classrooms are inclusive spaces accommodating learners with a broad range of abilities and backgrounds, this research investigated some of the ways in which individual differences in supporting cognitive skills are related to speech perception outcomes in various challenging acoustic environments. LÄS MER
7. Att lyssna till röster. Ett vidgat lyssnandebegrepp i ett didaktiskt perspektiv
Sammanfattning : This thesis has two points of departure and four main purposes. The first point of departure concerns the narrow perspective of the listening skill in Swedish. The first purpose is to show the lack of attention to the listening skill in research and mother tongue education in the Swedish compulsory school. LÄS MER
8. Cognition Seen Through the Eyes of Hearing Aid Users : Working Memory Resource Allocation for Speech Perception and Recall
Sammanfattning : This thesis investigates how hearing aid users allocate working (WM) memory resources under various task demands when listening to and storing speech in memory for later recall. This was done by combining an auditory recall task, the Sentence-final Word Identification and Recall (SWIR) test, with pupillometry. LÄS MER
9. Att vara som/den ’en’ är : En etisk diskussion om begreppen rättvisa, erkännande och identitet i en trans*kontext
Sammanfattning : I denna avhandling pekar jag på misserkännande av könsvariation och orättvisor som följer av detta som en viktig orättvise- och misserkännandeproblematik. Den övergripande ambitionen är att diskutera en möjlig(görande) etik. Det innebär att den är möjlig att formulera och att intentionen är människors möjliggörande. LÄS MER
10. Förskoleateljén som plats och som arena för estetiska lärprocesser
Sammanfattning : Det övergripande syftet i avhandlingen är att identifiera hur skapande bildverksamhet formas och genomförs i några utvalda förskoleateljéer i Sverige. Den svenska förskoleateljén är starkt inspirerad av och förknippad med ateljéerna i Reggio Emilias förskolor, men vissa centrala skillnader finns. LÄS MER