Sökning: "Literacy"

Visar resultat 11 - 15 av 403 avhandlingar innehållade ordet Literacy.

  1. 11. Skriftspråkliga handlingar i förskoleklass och årskurs 1

    Författare :Christina Aminoff; Karin Forslund Frykedal; Marianne Skoog; Gunilla Sandberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; literacy; reading and writing instruction; events; preschool class; year 1; the sociocultural perspective; literacy event; literacy; skriftspråklighet; läs- och skrivundervisning; handlingar; förskoleklass; årskurs 1; sociokulturellt perspektiv; literacyhändelser;

    Sammanfattning : Denna avhandling handlar om skriftspråklighet i förskoleklass och årskurs 1. Syftet med avhandlingen är att bidra med kunskap om skriftspråkliga handlingar i förskoleklass och årskurs 1 och i övergången mellan de två skolformerna. I avhandlingen ingår tre förskoleklasser och fem klasser i årskurs 1. LÄS MER

  2. 12. Literacy Practices in and out of School in Karagwe : the Case of Primary School Literacy in Rural Tanzania

    Författare :Åsa Wedin; Karsten Legère; Lise Iversen Kulbrandstad; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Literacy practices; bilingualism; Tanzania; Karagwe; language ideologies; literacy education; Linguistics; Lingvistik;

    Sammanfattning : This study has investigated the question of relation between literacy practices in and out of school in rural Tanzania. By using the perspective of linguistic anthropology, literacy practices in five villages in Karagwe district in the northwest of Tanzania have been analysed. LÄS MER

  3. 13. Science, Language, and Literacy : Case Studies of Learning in Swedish University Physics

    Författare :John Airey; Cedric Linder; Roger Säljö; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Physics; Learning; Higher education; Bilingualism; Language choice; Science education; Scientific literacy; Bilingual scientific literacy; Disciplinary discourse; Discourse imitation; Semiotics; Physics Education Research; Physics; Fysik; Fysik med inriktning mot fysikens didaktik; Physics with specialization in Physics Education; Science Education; Engelsk språkvetenskap; Fysik; Pedagogik och Utbildningsvetenskap; Pedagogics;

    Sammanfattning : This thesis presents an investigation of undergraduate student learning with respect to physics lectures attended in English and Swedish. The work studies three connected areas: student learning patterns, bilingual scientific literacy and disciplinary discourse. LÄS MER

  4. 14. Lärarens väg genom klassrummet : Lärande och skriftspråkande i bänkinteraktioner på mellanstadiet

    Författare :Marie Tanner; Christina Olin-Scheller; Anders Arnqvist; Fritjof Sahlström; Liisa Tainio; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; learning; literacy; teaching; desk interaction; middle years; Conversation Analysis; New Literacy Studies; epistemic topicalizations; semiotic fields; lärande; skriftspråkande; undervisning; bänkinteraktion; mellanstadiet; samtalsanalys; New Literacy Studies; epistemiska topikaliseringar; semiotiska fält; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : This dissertation takes an interest in learning and literacy in everyday interaction in the middle year classroom. It is based on a view of learning as emically construed in social interaction. LÄS MER

  5. 15. Towards a minor bilingualism : Exploring variations of language and literacy in early childhood education

    Författare :Anna Martín-Bylund; Polly Björk-Willén; Eva Reimers; Diana Masny; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; minor; bilingualism; variations; language; literacy; Deleuze and Guattari; materialsemiotic; early childhood education; il literacy; language politics and language policy; minor; tvåspråkighet; variationer; språk; litteracitet; Deleuze Guattari; materialsemiotisk; förskola; il literacy; språkpolitik och språkpolicy;

    Sammanfattning : The aim of this compilation thesis is to explore variations in bilingualism with the help of everyday specific situations at a Spanish-Swedish early childhood institution in Sweden, and by means of a ‘material-semiotic theorizing’. This means that material and semiotic elements are treated equally and entwined. LÄS MER