Sökning: "Likvärdighet"
Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar innehållade ordet Likvärdighet.
1. Resultatansvar för likvärdighet : En läroplansteoretisk studie av systematiskt kvalitetsarbete och rektorers sensemaking
Sammanfattning : The aim of this dissertation is to describe and critically analyze ideas about quality management with in different arenas of the Swedish education systemand how these relate to leadership and the enacted curriculum. The study conceptualizes systematic quality work as a governance tool and a national accountability program created with the aim of solving problems concerning lack of equity and lowered national test scores. LÄS MER
2. Från likvärdighet till marknad : En studie av offentligt och privat inflytande över skolans styrning i svensk utbildningspolitik 1969-1999
Sammanfattning : For most of the 20th century the dominant aim of Swedish educational policy was an integrated public school system under national state control. During the post-war era (1945–1989) this policy led to Sweden having one of the most centralized and integrated school systems in the world. LÄS MER
3. Kommunen - en part i utbildningspolitiken?
Sammanfattning : This dissertation focuses on the municipality (the local authority) as a participant in Swedish educational policy. The reform of school governance in the 1990s, gave municipality wider authority in the educational field and a greater responsibility for education. LÄS MER
4. Gymnasieskola i förändring, IT & mediekultur : Skilda sätt att erfara IT i gymnasieskolan
Sammanfattning : Syftet är att studera skilda sätt att erfara IT i gymnasieskolan. Följande frågor ställs: Hur kan variationen i de skilda sätten att erfara IT förstås? Hur kan empirin ytterligare förstås genom en kontextualisering? Utifrån en fenomenografisk ansats intervjuas elever, lärare och skolledare vid tre gymnasieprogram. LÄS MER
5. Från likvärdighet till marknad: En studie av offentligt och privat inflytande över skolans styrning i svensk utbildningspolitik 1969-1999 : Från likvärdighet till marknad: En studie av offentligt och privat inflytande över skolans styrning i svensk utbildningspolitik 1969-1999
Sammanfattning : For most of the 20th century the dominant aim of Swedish educational policy was an integrated public school system under national state control. During the post-war era (1945–1989) this policy led to Sweden having one of the most centralized and integrated school systems in the world. LÄS MER