Sökning: "Lena Tibell"

Visar resultat 16 - 20 av 20 avhandlingar innehållade orden Lena Tibell.

  1. 16. Att lära sig resonera : om elevers möjligheter att lära sig matematiska resonemang

    Författare :Johan Sidenvall; Michael Hörnquist; Konrad Schörnborn; Lena Tibell; Kerstin Pettersson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematical reasoning; problem solving; mathematics textbook; beliefs; mathematics tasks; opportunities to learn; upper secondary school; Matematiska resonemang; problem lösning; lärobok; uppfattningar; matematiska uppgifter; möjligheten att lära; gymnasiet; matematikdidaktik; didactics of mathematics;

    Sammanfattning : Students only learn what they get the opportunity to learn. This means, for example, that students do not develop their reasoning- and problem solving competence unless teaching especially focuses on developing these competencies. LÄS MER

  2. 17. Att hantera cellmetabolismens komplexitet : Meningsskapande genom visualisering och metaforer

    Författare :Mari Stadig Degerman; Lena Tibell; Jonte Bernhard; Marianne Ødegaard; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den molekylära livsvetenskapen är ett av de mest snabbväxande fälten inom naturvetenskap. Biokemi är en aktör inom detta tvärvetenskapliga fält, tillsammans med bland annat cellbiologi och genetik. En konsekvens är att läroböckerna ständigt sväller i omfång. LÄS MER

  3. 18. Travelling through time : Students’ interpretation of evolutionary time in dynamic visualizations

    Författare :Jörgen Stenlund; Lena Tibell; Konrad Schönborn; Niklas Gericke; Örebro universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Evolution; visualization; time; learning; threshold; zooming;

    Sammanfattning : Evolutionary knowledge is important to understand and address contemporary challenges such as loss of biodiversity, climate change and antibiotic resistance. An important aspect that is considered to be a threshold concept in teaching and learning about evolution is the time it involves. LÄS MER

  4. 19. Visualizing the abyss of time : Students’ interpretation of visualized deep evolutionary time

    Författare :Jörgen Stenlund; Konrad Schönborn; Lena Tibell; Gunnar Höst; Camillia Matuk; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Deep evolutionary time; Visualization; Evolution; Science Education; Djup evolutionär tid; Visualiseringar; Naturvetenskapernas didaktik;

    Sammanfattning : The immense time scales involved in Deep evolutionary time (DET) is a threshold concept in biology and interpreting temporal aspects of DET is demanding. DET is communicated through various visualizations that include static two-dimensional representations, low interactivity animations, as well as high interactivity interfaces. LÄS MER

  5. 20. Teaching and Learning Protein Synthesis through Domain-Specific Language in Upper Secondary Education

    Författare :Sara Wahlberg; Niklas M. Gericke; Lena Tibell; Marcus Haamann; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Concepual demography; context; protein synthesis; upper secondary education; Kemi; Chemistry;

    Sammanfattning : The aim of this licentiate thesis is to contribute to understanding of upper secondary teaching and learning of protein synthesis with a focus on domain-specific language. It is based on two studies, designated Studies I and II. LÄS MER