Sökning: "Learning Study"

Visar resultat 16 - 20 av 2907 avhandlingar innehållade orden Learning Study.

  1. 16. Internetlärande för alla : Om insatser för de första fullvärdiga studiemöjligheterna förfunktionshindrade människor

    Författare :Peter Anderberg; Bodil Jönsson; Lunds universitet Lunds tekniska högskola Institutionen för designvetenskap Centrum för rehabiliteringsteknisk forskning Certec; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 17. Konsten att hålla ihop : Om lärande och organisering i rockband

    Författare :Tobias Malm; Camilla Thunborg; Pär Larsson; Ulrika Bennerstedt; Ola Lindberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; learning; organizing; identity; rock band; small group; organizational pedagogy; organizational ethnography; lärande; organisering; identitet; rockband; liten grupp; organisationspedagogik; organisationsetnografi; musikliv; musikbransch; band; rock och pop; popband; rockgrupp; popgrupp; organisatorisk utveckling; identitetsdilemma; deltagarbana; multimedlemskap; praktik; praktikgemenskap; utmaningar; skeenden; formningsprocesser; produktionsläge; viloläge; organiseringslägen; medlemskap; sociala världar; situerat lärande; social lärteori; socialt lärperspektiv; kontextuellt lärperspektiv; organisationsstudier; organisationsforskning; pedagogik; musiklivsforskning; informellt lärande; gruppdynamik; smågrupper; kreativitet; entreprenörskap; småföretag; gruppidentitet; ambivalens; motsättningar; små organisationer; källarband; garageband; bandutveckling; musikindustri; lärprocesser; sammanhållning; kulturföretagande; karriär; musiker; artistkarriär; musikkarriär; professionell; proffs; hobby; hobbyutövare; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Rock bands are foundational for modern day music life. These small groups provide well-being and self-fulfillment to its members, as well as fuel for the cultural life and the increasingly highlighted creative industries. Rock bands, however, are particularly difficult to organize. LÄS MER

  3. 18. Learning Dynamics of Workplace Development Programmes : Studies in Swedish national programmes

    Författare :Agneta Halvarsson Lundkvist; Maria Gustavsson; Henrik Kock; Jon Ohlsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Workplace development programme; workplace learning; social learning system; Arbetsplatslärande; nationella program; sociala lärandesystem;

    Sammanfattning : The thesis focuses on workplace development programmes (WPDPs) that operationalize national policies on workplace development. WPDPs are time-limited and they provide support to organizations that aim to improve their operational performance or employees’ work conditions. LÄS MER

  4. 19. Phonemic awareness and learning to read : a longitudinal and quasi-experimental study

    Författare :Åke Olofsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Phonemic Awareness; Phonemic Awareness Training; Reading Acquisition; Causal Modeling; Reading Readiness; Metaphonology;

    Sammanfattning : Phonemic awareness is the ability to attend to the formal, phonetic or phonemic, aspects of spoken language. Skill in analysis of speech sounds and synthesis of phonetic segments into real words has often been found to correlate with success in reading acquisition. LÄS MER

  5. 20. Problem-based and conventional medical education from a student perspective : a qualitative analysis comparing students' experience of medical education, approach to learning and reading comprehension

    Författare :Ameneh Rahimi; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Problem-Based Learning PBL ; medical education; learning approach; learning outcome; attitudes; experimental design; qualitative analysis.;

    Sammanfattning : The study is primarily an empirical investigation to students' experiences of university education, approaches to learning and comprehension of a learning task. Sixty medical students, equally distributed over a PBL and a traditional medical school have participated in this study. LÄS MER