Sökning: "Larsson Lena G"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden Larsson Lena G.

  1. 1. All-Thin-Film Electrochromic Devices for Optical and Thermal Modulation

    Författare :Anna-Lena Larsson; Gunnar A Niklasson; Lars Stenmark; Michael G Hutchins; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Engineering physics; Teknisk fysik; Engineering physics; Teknisk fysik;

    Sammanfattning : The optical properties of electrochromic materials can be changed by application of an electrical voltage. The conventional electrochromic device consists of several thin films of electrochromic materials and layers for electron- and ion conduction. LÄS MER

  2. 2. Functional analysis of the -1087 single nucleotide polymorphism in the IL-10 promoter region

    Författare :Lena Larsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; IL-10; B cells; Sp1; transcription factors; gene expression;

    Sammanfattning : Interleukin (IL) 10 is recognized as a pro-inflammatory cytokine that promotes B cell proliferation. The objectives of the present series of studies were to analyze (i) differences in transcription factor binding to the -1087 IL-10 gene polymorphism in B cells, (ii) the influence of the A to G nucleotide transition on IL-10 and Sp1 gene expression in B cells, (iii) differences in Sp1 expression in periodontitis lesions from GG and AA genotype subjects and (iv) epigenetic modifications around the -1087 site and their influence on IL-10 gene expression. LÄS MER

  3. 3. If I can taste it, I want it... : sensory marketing in grocery retail stores

    Författare :Johan Swahn; Åsa Öström; Micael Dahlén; Örebro universitet; []
    Nyckelord :detaljhandel; konsumentbeteende; marknadsföring; reklam; semantik; sensorik; sensoriska beskrivningar; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Culinary Arts and Meal Science; Måltidskunskap; Måltidskunskap; Culinary Arts and Meal Science;

    Sammanfattning : Avhandlingen syftar till att undersöka hur man kan utveckla ett kognitivt baserat sensoriskt språk för olika produkter i detaljhandel och därefter använda det i marknadsföringen i butiksledet. Vidare undersökts om denna marknadsföring har någon effekt på konsumenternas val av produkt. LÄS MER