Sökning: "Lars-ove Dahlgren"
Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar innehållade orden Lars-ove Dahlgren.
1. Formbara människor : Högre utbildning och arbete som utsnitt ur läkares och civilingenjörers levnadsbanor
Sammanfattning : Fokus i denna avhandling utgör läkares och civilingenjörers kunskaps- och identifikationsprocesser under utbildning och arbete – vilka studeras som utsnitt ur levnadsbanor. Syftet är att beskriva och tolka relationen mellan högre utbildning och arbete, dels utifrån föreställningar i forskning och policy, dels utifrån människors subjektivitet, vardagserfarenheter och liv. LÄS MER
2. An investigation of practitioners' and students' conceptions of accounting work
Sammanfattning : This thesis aims at exploring conceptions heJd of accounting work by students and practitioners. The findings are useful for informing accounting education and the cmTiculum and thus enhance accounting graduate readiness for work. LÄS MER
3. Musernas viskningar förr och nu : En studie av det musiska och inriktningen musiskt lärande. En teoretisk analys samt ett empiriskt bidrag från lärarutbildningen
Sammanfattning : The purpose of the present thesis is twofold; the first part comprises a theoretical analysis of the concept muse-ical in an attempt to describe similarities and differences between the concepts muse-ical and aesthetic and furthermore, to identify the distinguishing features of a muse-ical approach and a muse-icalprogram.The second part of the thesis reports on an empirical study among student teachers who have chosen to study the program Muse-ical Learning. LÄS MER
4. Participation in a boundless activity : Computer-mediated communication in Swedish higher education
Sammanfattning : The general purpose of this thesis is to understand how participation in the activity of education relates to communication and tools. This purpose unfolds by drawing on possible conceivable consequences. LÄS MER
5. På tal om matematik : matematiken, vardagen och den matematikdidaktiska diskursen
Sammanfattning : The aim of this dissertation is to describe and analyze how discourse as a theoretical and didactical concept can help in advancing knowledge about the teaching of mathematics in school. The dissertation has been written within a socio-cultural perspective where active participation and support from artefacts and mediation are viewed as important contributions to the development of understanding. LÄS MER