Avancerad sökning

Hittade 4 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Seriegubbar och terrorkrig : Barn och dagstidningar i ett förändrat medielandskap

    Författare :Ebba Sundin; Lennart Weibull; Ingegerd Rydin; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Helsingborgs Dagblad; Jönköpings-Posten; barnsidor; socialisation; läsvanor;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. En annan historia: Om kvinnors läsning och svensk veckopress

    Författare :Lisbeth Larsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Veckotidningar Läsvanor Kvinnor;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. En växande marknad : Studie av nöjdheten med konsumtionsrelaterade livsområden bland unga konsumenter

    Författare :Hanna Hjalmarson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Unga konsumenter; marknadsföring; nöjdhet; Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : I den här avhandlingsstudien undersöks nöjdheten med tillvaron i vårt konsumtionssamhälle bland konsumenter i olika åldrar. De tre områden som för unga konsumenter (9 - 19 år) som grupp hade starkast samband med den övergripande nöjdheten: (1) att vara nöjd med sig själv, (2) sina kläder, samt (3) viktrelaterad hälsa, studeras sedan närmare. LÄS MER

  4. 4. Läskulturer. Lärare, elever och litteraturläsning i grundskolans mellanår

    Författare :Annette Ewald; Litteraturvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Humanities; upper elementary school; the teaching of literature; traditions of literature instruction; reading cultures; school ethnography; didactic subject research; Humaniora; General and comparative literature; Allmän och jämförande litteraturvetenskap; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; school ethnography;

    Sammanfattning : This dissertation explores the teaching of literature in Swedish compulsory school. The aim of the study is to elucidate different approaches to literature instruction in upper elementary school (grades 4-6, pupils aged 10-13). LÄS MER