Sökning: "Lärarhögskolan i Stockholm LHS Stockholms universitet"

Visar resultat 1 - 5 av 40 avhandlingar innehållade orden Lärarhögskolan i Stockholm LHS Stockholms universitet.

  1. 1. En sund själ i en sund kropp : hälsopolitik i Stockholms folkskolor 1880-1930

    Författare :Lena Hammarberg; Eva Palmblad; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Discipline; Elementary School; Hygiene; Health Education; School History in Sweden in the 19th century; School History in Sweden in the 20th century; Stockholm: Maria Elementary School.; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : A sound mind in a sound body is a study of the health policy in Stockholm's elementary schools. One of the city's schools is used as a representative focus: the Maria Elementary School. The efforts of the school's leadership, medical staff and corps of teachers to create clean and healthy children, are broadly described. LÄS MER

  2. 2. Specialpedagoger - nybyggare i skolan

    Författare :Audrey Malmgren Hansen; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Specialundervisning; Speciallärare; Sverige; Specialpedagoger;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Att utvecklas i matematik : En studie av elever med olika prestationsutveckling

    Författare :Astrid Pettersson; Bengt-Olov Ljung; Sven-Eric Reuterberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; matematik; prestationsutveckling över tid; lösningsstrategier; feltyper; grundskola; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Följ mig bortåt vägen... : om pedagogisk handledning i förskolan

    Författare :Birgitta Hammarström-Lewenhagen; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; educational supervision; work-related knowledge formation; narrative; dialogue; autonomy; reciprocality; curriculum; epistemic cultures;

    Sammanfattning : The main issue of this work concerns the meaning of educational supervisionas a tool for collaborative work-related knowledge formation in preschool.The study is based upon and complements the analysis of the phenomenoneducational supervision in a previous study presented in my previousbook Det mångtydiga mötet – ett försök att förstå komplexiteten i pedagogiskhandledning med yrkesverksamma [The many folded encounter – anattempt to understand the complexity in collaborative educational supervision]. LÄS MER

  5. 5. Samtalet i studie- och yrkesvägledningsprocessen

    Författare :Gunnel Lindh; Mats Ekholm; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This study concerns the counselling interviews that take place in school between the guidance counsellor and student clients for the purpose of helping the clients make career choices. The main aim is to describe this encounter, with particular reference to the clients' possibility to make themselves heard. LÄS MER