Sökning: "Lärare i framtiden"

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden Lärare i framtiden.

  1. 1. Lära för framtiden : Transfer i teknisk yrkesutbildning

    Författare :Nina Kilbrink; Jens Bergström; Veronica Bjurulf; Kjell Magnusson; Inga-Britt Skogh; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Analysis of narratives; Phenomenology of the life-world; Technical education; Theory and practice; Transfer; Vocational education; Analys av berättelser; livsvärldsfenomenologi; teknikdidaktik; teori och praktik; transfer; yrkesutbildning; Materialteknik; Materials Engineering;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om transfer i relation till tekniklärande och teknisk yrkesutbildning. Transfer är centralt för all utbildning och att kunna använda och bygga vidare på tidigare kunskaper och erfarenheter i nya situationer är nödvändigt i ett föränderligt samhälle med en snabb teknisk utveckling. LÄS MER

  2. 2. Dialogkompetens i skolans vardag : En aktionsforskningsstudie i hörselklassmiljö

    Författare :Ann-Christine Wennergren; Sture Brändström; Karin Rönnerman; Anders Ågren; Gunilla Härnsten; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; hard-of-hearing pupils; dialogue competence; critical friends; school improvement; participatory action research; sociocultural theories; Music Education;

    Sammanfattning : In classes for hard-of-hearing pupils there are children and young people with different degrees of impaired hearing, all of whom need hearing aids and technical equipment inthe environment. The initial problem area of the present thesis concerned the pattern of communication in the classroom. LÄS MER

  3. 3. A Transnational Study of Criticality in the History Learning Environment

    Författare :Sergej Ivanov; Janet Enever; Rodney Jones; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; criticality; transnational; curriculum theory; policy; upper secondary; history; learning environment; comparative; language teaching and learning; språkdidaktik;

    Sammanfattning : This study examines conceptions of criticality and its instruction in the History learning environ- ment in Sweden, Russia, and Australia as evidenced in one sample upper secondary class in each country. To achieve this, data were collected at macro, micro and meso levels. LÄS MER

  4. 4. Social Class in Science Class

    Författare :Anna Jobér; Malmö högskola; []
    Nyckelord :social class; science classroom; students; teacher; laboratory work; group work; dialogues; Bourdieu; Bernstein; hidden negotiations; colliding codes; social discourse; processes; social klass; naturvetenskapliga klassrummet; elever; lärare; laborationer; grupparbete; kommunikation; Bourdieu; Bernstein; dolda förhandlingar; kolliderande koder; social diskurser och social processer;

    Sammanfattning : One of the most important aims of schooling is to give all children an equal education. Despite this, social differences continue to be reproduced in school. LÄS MER

  5. 5. Lärares raster : innehåll i mellanrum

    Författare :Ulla Karin Nordänger; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teachers; recess periods; professional content; interspace; interaction alertness; burnout; abstract sociality; back regions; team; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : This study, in which a Grounded Theory approach is used, attempts to determine what happens during teachers’ recess periods and the effect these interspaces might have on the everyday work of teachers. The aim is to generate a concrete theory out of observations and interviews, simultaneously showing what’s going on in the field and taking into account the main concerns of those acting there. LÄS MER