Sökning: "Lärandemiljöer"

Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar innehållade ordet Lärandemiljöer.

  1. 1. Att kunna läsa innan skolstarten : Läsutveckling och lärandemiljöer hos tidiga läsare

    Författare :Lena Ivarsson; Jarl Backman; Monica Reichenberg; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; early readers; favourable reading development; home environment; reading development; school environment; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The current study investigated the factors that have a positive impact on reading development by examining the influence of the home and school environment on students who started school already able to read (early readers). The reading proficiency of the students in the study was determined by a variety of reading tests conducted at the beginning of the school year and students were identified as “early readers”, “average readers”, or “non readers”. LÄS MER

  2. 2. Att säkerställa skriftspråklighet genom medveten arrangering : Wittingmetodens tillämpning i några olika lärandemiljöer

    Författare :Ann-Katrin Swärd; Mats Myrberg; Monica Reichenberg; Anita Hjälme; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Grounded Theory; the Witting Method; method; literacy; education; special education; reading research; reading instruction; Education; Pedagogik; specialpedagogik; Special Education; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : The proposed Grounded Theory has been derived from how experienced teachers and their pupils, in four different teaching contexts, have used ’The Witting method’ to maximize literacy development among their pupils. The theory has been grounded through repeated comparisons and analysis of the empirical data. LÄS MER

  3. 3. En studie av undervisnings- och lärandemiljöer i affärsspel

    Författare :Sören Samuelsson; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Data och Systemvetenskap; Computer and Systems Science;

    Sammanfattning : Arbetet grundar sig i ett intresse för mikrovärldar, informationssystem och informationsteknologi i kombination med min erfarenhet av flera undervisnings- och lärandemiljöer. Min nyfikenhet på hur spel kan stödja lärandeprocesser på ett bra sätt har bidragit till en fokusering på affärsspel. LÄS MER

  4. 4. Designing for the unknown : Didactical design for process-based assessment in technology-rich learning environments

    Författare :Peter Bergström; Brian Hudson; Gun-Marie Frånberg; Fredrik Paulsson; Anthony Rosie; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Process-based assessment; didactical design; technology; power; control; teacher; student; relationship; content; higher education; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : This thesis is based on a study of the development of education through theinnovative use of process-based assessment in technology-rich learningenvironments in teacher and nurse education. The study of process-basedassessment addresses the aim of creating a better understanding of the shiftin emphasis from teaching to learning with regard to theory and practice. LÄS MER

  5. 5. Spelet om musiken - Unga musiker spelar digitala musikspel : The game about the music: Young musicians playing digital music games

    Författare :Jens Ideland; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Digitala lärandemiljöer; Spel och lärande; Affordanser; Inramningar; Musikutbildning;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondena har många spelutvecklare, utbildare och forskare argumenterat för att digitala spel bör användas som miljöer för lärande. Vanliga argument har varit att spel är säkra zoner där misslyckanden inte får allvarliga konsekvenser och att spelare kan upptäcka och lära sig se aktiviteter från de professionellas synvinkel. LÄS MER