Sökning: "Lärande hållbar utveckling"
Visar resultat 1 - 5 av 37 avhandlingar innehållade orden Lärande hållbar utveckling.
1. Handlingskompetens för hållbar utveckling : Tre berättelser om vägen dit
Sammanfattning : Studiens mål är att bidra till kunskapsutveckling om hur unga människor utvecklar handlingskompetens för hållbar utveckling. Med handlingskompetens för hållbar utveckling avses i studien vilja och förmåga att påverka livsstil och levnadsvillkor på ett sätt sominkluderar intergenerationellt och globalt ansvar. LÄS MER
2. Education for Sustainability Leadership : Supporting and empowering agents for sustainability transformations
Sammanfattning : The global challenges of our time are unprecedented and urgent action for transformation is needed of our systems, policies, institutions and ways of thinking. Education of sustainability leaders is one of the key leverage points to achieve this and many claim that learning on an individual, organisational and societal scale is required for society’s successful transitioning towards sustainability. LÄS MER
3. Att skapa drivkrafter för lärande och förändring : En studie om jämställdhetsintegrering och dess förutsättningar i en kommun
Sammanfattning : Jämställdhetsintegrering är den huvudsakliga strategin för att uppnå de jämställdhetspolitiska målen i Sverige. Trots att strategin använts i drygt 20 år finns relativt lite forskning om praktiskt arbete med jämställdhetsintegrering. LÄS MER
4. Förstå verkligheten som system : - att utveckla gymnasieelevers systemgeografiska kunnande genom geografiundervisning
Sammanfattning : This doctoral thesis is concerned with how upper secondary students in Sweden develop system geographical knowing through Geography teaching, where complex issues such as climate change are dealt with. In many countries, these issues are particularly relevant for the school subject of Geography since the subject is responsible for issues that involve system changes. LÄS MER
5. Solidaritet och utbildning för hållbar utveckling : En studie av förväntningar på och förutsättningar för miljömoraliskt lärande i den svenska gymnasieskolan
Sammanfattning : The comprehensive ambition of the present thesis was to acquire knowledge about expectations on and preconditions for environmental moral learning within the education for sustainable development (ESD) in the Swedish upper secondary school. The expectations on ESD were explored by examining the description of “sustainable development” in the curriculum, and the prerequisites were examined by analysing environmental attitudes, commitments, and actions of 18-year-old students. LÄS MER