Sökning: "Kunskapsintensiva företag"

Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden Kunskapsintensiva företag.

  1. 1. Commercialization done differently : How Swedish university incubators facilitate the formation of knowledge-intensive entrepreneurial firms

    Författare :Linus Brunnström; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Commercialization University Incubator Knowledge-Intensive Entrepreneurial Firms Incubator Performance Inventor Ownership Mixed Methods Competing Risks;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen, i monografiformat, undersöker universitetsinkubatorernas roll i skapandet av kunskapsintensiva (KIE) företag i Sverige. Det ovanliga institutionella regelverk för hur man kommersialiserar forskningsresultat i Sverige gör ämnet intressant. LÄS MER

  2. 2. Kollektiv förmåga : en avhandling om grupper och kunskapsintegration

    Författare :Philip Runsten; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : I de flesta organisationer och företag finns idag komplexa arbetsuppgifter som kan kallas kunskapsintensiva och som bygger på att personer med någon form av specialiserad kunskap samarbetar och sammanför sin kunskap. Genom att graden av specialisering ökar blir också kunskap allt mer distribuerad inom och mellan organisationer. LÄS MER

  3. 3. Knowledge intensive business services in non-core areas : Preconditions and strategies for value creation and competitiveness

    Författare :Hjalti Nielsen; Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; KIBS; Tjänster; Icke-kärnområden; Perifera regioner; Agglomerationsfördelar; IKT-teknik; KIBS; Services; Non-core areas; Peripheral regions; Agglomeration advantages; ICT technologies;

    Sammanfattning : Knowledge intensive business services (KIBS) play a key role in economic development. Due to the complex and collaborative nature of their value creation processes, it is conventionally argued that they depend strongly on physical proximity to large client-, and labour-markets, as well as on closeness to advanced knowledge infrastructures. LÄS MER

  4. 4. The Mobility of People, Ideas and Knowledge in the Entrepreneurial Society

    Författare :Erik Lundmark; Magnus Klofsten; Alf Westelius; Peter Bryant; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Absorptive capacity; entrepreneurial society; entrepreneurship; ideas; innovation; knowledge; labour mobility; mutagen; routine; Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : As radical innovations facilitate communication, create new industries and make others obsolete, the established ways of organising society are being questioned. Over the last few decades, a theoretical framework and a worldview labelled the entrepreneurial society, has emerged. LÄS MER

  5. 5. Paragrafer och Profit. Om kunskapsarbetets oklarhet

    Författare :Johan Alvehus; Företagsekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Organisationsteori; Organizational science; Samhällsvetenskaper; Social sciences; Tax consultancy; Professional service firms; Knowledge intensive firms; Division of labour; Knowledge work; Ambiguity; Management of enterprises; Företagsledning; management;

    Sammanfattning : Knowledge work is often portrayed as hidden or ambiguous: an ambiguous product is sold, ambiguous results are delivered, and work processes are ambiguous. This in turn affects the type of management expected in knowledge-intensive organisations, where emphasis is on managing people rather than work. LÄS MER