Sökning: "Kunskapsbildning"

Visar resultat 6 - 10 av 24 avhandlingar innehållade ordet Kunskapsbildning.

  1. 6. En elev - en dator : kunskapsbildningens kvalitet och villkor i den datoriserade skolan

    Författare :Håkan Fleischer; Elsie Anderberg; Thomas Karlsohn; Lars Naeslund; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social Sciences; Educational Sciences; Pedagogy; Samhällsvetenskap; Utbildningsvetenskap; Pedagogik; One-to-one; knowledge formation; knowledge qualities; phenomenology; phenomenography; knowledge society; stretched knowledge; performative knowledge; En-till-en; kunskapsbildning; kunskapskvalitet; fenomenologi; fenomenografi; kunskapssamhälle; stretchad kunskap; performativ kunskap; Pedagogik; Pedagogics;

    Sammanfattning : Avhandlingen behandlar införande av varsin dator till elever och lärare, här kallat en-till-en. Syftet är att bidra med kunskap om hur en-till-en påverkar lärande. Särskilt fokus ligger på kunskapsproduktionens karaktär och kvalitet och på förhållanden i den svenska skolan. LÄS MER

  2. 7. Lärarens yrkeskunnande : bildning och reflekterade erfarenheter

    Författare :Khalid El Gaidi; Bo Göranzon; Håkan Lennerstad; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Praktisk kunskap; reflektion; intuition; dialogseminarium; insikt; skicklighet; praxis; yrkeskunnande; kunskapsbildning.; Industrial organisation; administration and economics; Industriell organisation; administration och ekonomi;

    Sammanfattning : The Teacher’s Skills – Liberal Education and Reflected Experience is a case study of the practical skills of teachers, in which the responsible action is central. This is an action which, while informed by science, cannot be fully determined by it, since the circumstances that relate to the interaction between teacher and students cannot always be fully predicted. LÄS MER

  3. 8. Krislärande – konfliktfylld anpassning : Pedagogik för samverkan inför samhällskriser

    Författare :Ing-Marie Persson; Christina Gustafsson; Lars Holmstrand; Arvid Löfberg; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; crisis learning; dialogical learning; emergency preparedness; coordination; knowledge building; knowledge meeting; societal crisis; krislärande; dialogiskt lärande; krisberedskap; samverkan; kunskapsbildning; kunskapsmöten; samhällskris; Education; Pedagogik; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : A societal crisis is an emergency that affects many people and large parts of society, threatening life, health, safety and basic values. In a societal crisis, there is a need for coordination between various bodies in the society. Coordination in societal crises has previously been studied mainly from a management perspective. LÄS MER

  4. 9. Kunskapsbildning, akademisering och professionalisering i socialt arbete : Knowledge, academicalisation and professionalisation in social work

    Författare :Peter Dellgran; Staffan Höjer; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : At the end of the 1970s, social work was established as an academic discipline with research,professorships and PhD programmes. This dissertation consist of a number of studies andarticles on the development and production of academic knowledge and research in Sweden, withspecial attention to implications for the relations between basic education, research andsocial work practice. LÄS MER

  5. 10. Förutsättningar för gymnasieelevers kunskapsbildning och för undervisning inom miljöområdet

    Författare :Birgit Hansson; Learning Lund; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; didaktik; Pedagogik; Pedagogy and didactics; environmental knowledge; Environmental education; complexity; holism; contextual analysis; upper secondary school;

    Sammanfattning : Conditions to promote students' knowledge and education about environment The objectives of this Study are: · To describe and analyse the development of students' knowledge about the environment · To elucidate the nature of student thinking about the environment and, from the findings, to suggest the potential of Environmental Education Environmental education is multi-disciplinary and complex. The theoretical background to this Study is based on an holistic approach and interrelationships and on ideas from Charles S. LÄS MER