Sökning: "Kunskap hur vet man det"
Visar resultat 1 - 5 av 555 avhandlingar innehållade orden Kunskap hur vet man det.
1. Om man inte frågar får man inget veta
Sammanfattning : Bakgrund: Våld mot kvinnor i nära relationer är ett globalt folkhälsoproblem. Effekterna på en kvinnas hälsa kan vara förödande på många plan så även på eventuella barns hälsa och för samhället. LÄS MER
2. Protein folding variants, for better or for worse? The lesson learned from HAMLET
Sammanfattning : By varying its secondary or tertiary structure a single protein can attain new biological functions. The amyloid forming proteins are the best known examples where a change in conformation leads to the formation of amyloid fibrils that accumulate in tissues and cause disease. LÄS MER
3. Reading a glycocode - mechanism and function of galectin-glycan interactions
Sammanfattning : There is an intensive interest in characterising the structure and function of galectins, which is not surprising given their many important cellular functions and strong implications in human disease. Understanding the mechanisms involved in galectin functions will help to find selective and novel strategies for disease treatment and diagnosis. LÄS MER
4. Samer och livets slut : kunskap om traditioner för att utveckla framtidens vård
Sammanfattning : Introduktion och syfte: Det finns kunskapsluckor när det gäller vård i livets slut bland samer i Sverige idag. I takt med en åldrande befolkning ökar antalet kroniska sjukdomar som leder till ett stigande behov av stödjande insatser vid vård i livets slut. LÄS MER
5. När kvinnor och män får barn : Ett psykologiskt och könsspecifikt betraktande av psykisk hälsa och ohälsa
Sammanfattning : The central issue is to increase knowledge of women's and men's mental wellbeing when their child is about to be born, as seen from four aspects relevant to maternity and child health care centres. Major psychological theories are the attachment theory and the affect theory, health psychology with theories on nervous tension, vulnerability, coping and individual resources, clinical psychology to understand mental divergencies, crisis theory to understand reactions, taking the individual's subjective experience and personal definitions of reactions and needs into consideration. LÄS MER