Sökning: "Kungl. Musikhögskolan."

Visar resultat 1 - 5 av 26 avhandlingar innehållade orden Kungl. Musikhögskolan..

  1. 1. Musikalisk kunskapsutveckling i högre musikutbildning en kulturpsykologisk studie av musikerstudenters förhållningssätt i enskild instrumentalundervisning

    Detta är en avhandling från Stockholm : KMH Förlaget

    Författare :Per-Henrik Holgersson; Kungl. Musikhögskolan.; Stockholms universitet.; [2011]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANITIES and RELIGION; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP; Music Education; musikpedagogik; one-to-one tuition; higher music education; cultural tools; classical music; jazz music; apprenticeship; music performance; students’ learning and development; cultural psychology; the Bologna process;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to obtain a deeper understanding of students’ approaches to musical knowledge as it is distributed through one-to-one tuition in higher music education (HME). With a cultural-psychological perspective according to Bruner, the project was designed as a longitudinal, qualitative study of eight students in the performance program that concludes with a Bachelor of Arts degree in music. LÄS MER

  2. 2. Meningen med att gå i musikterapi En fenomenologisk studie om deltagares upplevelser

    Detta är en avhandling från Stockholm : KMH-förlaget

    Författare :Ann-Sofie Paulander; Kungl. Musikhögskolan.; Stockholms universitet.; [2011]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; Music Education; musikpedagogik; Music therapy; Sweden; phenomenology; hermeneutic; life-world; ethics; rituals; meaning experiences; transcendence; time consciousness; present moment; Musikterapi; Sverige; fenomenologi; hermeneutik; livsvärld; etik; ritualer; meningsupplevelser; transcendens; tidsmedvetande; nuet ;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to illuminate music therapy in Sweden by exploring participant’s experiences of Functionally Oriented Music Therapy (FMT), music therapy grounded on psychodynamic theories and Guided Imagery and Music (GIM). How can adult participants’ experiences of music therapy used as individual treatment, be described from phenomenological perspectives? Theoretical framework is the life-world perspective according to Merleau-Ponty (2005), an ethical perspective according to Ricœur (1992) and a perspective of time consciousness according to Husserl (1991). LÄS MER

  3. 3. Ergonomi i musikutbildningen : ergonomiska och kognitiva aspekter på instrumentalspel

    Detta är en avhandling från Stockholm : Centrum för musikpedagogisk forskning (MPC), Kungl. Musikhögskolan (KMH)

    Författare :Stojan Kaladjev; Kungl. Musikhögskolan.; Stockholms universitet.; [2000]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; musikundervisning; ergonomi; musiklärarutbildning; Musiker; Ergonomi; Musikundervisning; Yrkesskador;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Musikdirektör Anders Sidner : Musikundervisning och musikliv i skolstaden Härnösand 1840-1870

    Detta är en avhandling från Stockholm : KMH förlag

    Författare :Bengt Ahlbeck; Kungl. Musikhögskolan.; Stockholms universitet.; [1998]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES Social sciences Education Music education; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik Musikpedagogik; Music Education; musikpedagogik; Music education; educational history; grammar school; teacher training college; choral singing; public music life;

    Sammanfattning : The present study, together with my licentiate's dissertation, Music education and examination at the Royal Academy of Music during "the Pehr Frigel Era", 1796-1842, constitutes my doctoral dissertation. In the chapter Preludes, the relation between the two studies is accounted for. LÄS MER

  5. 5. Musik som nav i skolredovisningar

    Detta är en avhandling från Stockholm : KMH-förlaget

    Författare :Annika Falthin; Kungl. Musikhögskolan.; [2011]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; music; presentations; social semiotic multimodality; representation; music scores; meta functions; aestethic learning; semiotic resources; musikpedagogik; noter; multimodal semiotik;

    Sammanfattning : Music as a hub in school presentationsThe aim of the study is to elucidate how making meaning is constituted when lower secondary pupils play music when giving accounts of other school subjects than music. The empirical material consists of four presenta- tions in the subjects of physics, religion and Swedish, which were filmed during ordinary lessons in a lower secondary school. LÄS MER