Sökning: "Konsumentbeteende"
Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade ordet Konsumentbeteende.
1. If I can taste it, I want it... : sensory marketing in grocery retail stores
Sammanfattning : Avhandlingen syftar till att undersöka hur man kan utveckla ett kognitivt baserat sensoriskt språk för olika produkter i detaljhandel och därefter använda det i marknadsföringen i butiksledet. Vidare undersökts om denna marknadsföring har någon effekt på konsumenternas val av produkt. LÄS MER
2. Kundattityder till postorder
Sammanfattning : Licavhandlingen fokuserar på postorderhandelns attityder till att köpa på postorder. Inriktningen är att få bättre kunskap om postorderhandlarens inställning till postorder samt att finna attitydskillnader mellan olika kundsegment. LÄS MER
3. Innovation, inflytande och information : en sociologisk undersökning av konsumentbeteende
Sammanfattning : .... LÄS MER
4. Smartphone security : The smartphone as a security device and the public/private production of security
Sammanfattning : This thesis examines the smartphone as a security device through a comprehensive summary and four independent papers. The thesis starts from the observation that a central and yet underexplored characteristic of contemporary security politics is that the smartphone, as one especially important piece of consumer technology, is increasingly being transformed into a security device. LÄS MER
5. The Heart and Wallet Paradox of Collaborative Consumption
Sammanfattning : Collaborative consumption is a peer-to-peer (P2P) exchange of goods and services facilitated by online platforms. This phenomenon is driven by technologies that make it easier and cheaper to redistribute and share the use of existing but underutilized private resources. LÄS MER