Sökning: "Konstruktionen av"
Visar resultat 11 - 15 av 171 avhandlingar innehållade orden Konstruktionen av.
11. Letters & Bytes : Sociotechnical Studies of Distance Education
Sammanfattning : This dissertation studies the social aspects of technology in distance education trough the lens of history – in the form of correspondence education – and a possible future – in the form of a project of technical standardization, Learning Objects. The studied cases form a reflexive tool that allows the present of distance education to be seen in perspective. LÄS MER
12. Dis/harmoni : (Re)konstruktionen av högre musikerutbildning i klassisk musik
Sammanfattning : This compilation thesis is positioned as a critical discourse study on higher music education in Sweden. The overall aim is to critically examine and explain how higher music performance education with a classical musicstudy orientation is discursively (re)constructed. LÄS MER
13. Konstruktionen av det avvikande förskolebarnet - En kritisk fallstudie angående utvecklingsbedömningar av yngre barn
Sammanfattning : Konstruktionen av det avvikande förskolebarnet, är en avhandling som behandlar relationen mellan begrepp som utveckling, avvikelse och särskilt stöd i förskolan. Begreppet normalitet problematiseras i ett samhälleligt perspektiv och kopplas till olika aktörers utrymme att formulera "sanningar" rörande avvikelser. LÄS MER
14. Objekt i svenskans historia. : En studie av varierande objektsplacering i fornsvenska
Sammanfattning : This thesis focuses on the distribution of objects in the history of Swedish. The primary focus of the thesis is the distribution of objects relative to negation, and the secondary focus is varying order of nominal arguments in Old Swedish (1225–1526). LÄS MER
15. Dimmornas bro : En berättelse om konstruktionen och iscensättandet av kliniska adjunkter
Sammanfattning : This dissertation is a study of a relatively new teacher function in nurse education, a teacher function that can be called clinical teacher, link lecturer, link teacher or lecturer involved in practice. The study departs from a constructivist perspective and the aim is to study the introduction, performance and regulation of this teacher function. LÄS MER