Sökning: "Konstruktionen av"

Visar resultat 11 - 15 av 171 avhandlingar innehållade orden Konstruktionen av.

  1. 11. Letters & Bytes : Sociotechnical Studies of Distance Education

    Författare :Francis Lee; Ulf Mellström; Boel Berner; Adrian Mackenzie; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; sociology of technology; distance education; education; history of education; correspondence education; Learning Objects; standardization; actor-network theory; associations; translation; dispositif; tekniksociologi; distansutbildning; utbildning; korrespondensundervisning; lärobjekt; standardisering; aktörsnätverks teori; översättning; associering; dispositif; Technology and social change; Teknik och social förändring; Sociology; Sociologi; History of technology; Teknikhistoria; Education; Pedagogik; Informatics and systems science; Informatik och systemvetenskap;

    Sammanfattning : This dissertation studies the social aspects of technology in distance education trough the lens of history – in the form of correspondence education – and a possible future – in the form of a project of technical standardization, Learning Objects. The studied cases form a reflexive tool that allows the present of distance education to be seen in perspective. LÄS MER

  2. 12. Dis/harmoni : (Re)konstruktionen av högre musikerutbildning i klassisk musik

    Författare :Nadia Moberg; Eva Georgii-Hemming; Ulrika Olausson; Annika Danielsson; Petter Dyndahl; Örebro universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Higher music education; Music performance programmes; Discourse studies; Classical music;

    Sammanfattning : This compilation thesis is positioned as a critical discourse study on higher music education in Sweden. The overall aim is to critically examine and explain how higher music performance education with a classical musicstudy orientation is discursively (re)constructed. LÄS MER

  3. 13. Konstruktionen av det avvikande förskolebarnet - En kritisk fallstudie angående utvecklingsbedömningar av yngre barn

    Författare :Kristian Lutz; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Konstruktionen av det avvikande förskolebarnet, är en avhandling som behandlar relationen mellan begrepp som utveckling, avvikelse och särskilt stöd i förskolan. Begreppet normalitet problematiseras i ett samhälleligt perspektiv och kopplas till olika aktörers utrymme att formulera "sanningar" rörande avvikelser. LÄS MER

  4. 14. Objekt i svenskans historia. : En studie av varierande objektsplacering i fornsvenska

    Författare :Mikael Berger; Svenska; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; Svenska; Ordföljdsvariation; Syntax; språkhistoria; objektsplacering; object shift; German Scrambling; Old Swedish; fornsvenska;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the distribution of objects in the history of Swedish. The primary focus of the thesis is the distribution of objects relative to negation, and the secondary focus is varying order of nominal arguments in Old Swedish (1225–1526). LÄS MER

  5. 15. Dimmornas bro : En berättelse om konstruktionen och iscensättandet av kliniska adjunkter

    Författare :Annica Engström; Carl Anders Säfström; Håkan Sandberg; Henrik Eriksson; Bengt Karlsson; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; nurse education; teacher function; higher education standards; discourse analysis; governing; governmentality; discursive psychology; rhetorical resources; interpretive repertoire; subject position; ideological dilemma; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : This dissertation is a study of a relatively new teacher function in nurse education, a teacher function that can be called clinical teacher, link lecturer, link teacher or lecturer involved in practice. The study departs from a constructivist perspective and the aim is to study the introduction, performance and regulation of this teacher function. LÄS MER