Sökning: "Konst och företag"
Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden Konst och företag.
1. A Socio-Material Study of User Involvement : Interrogating the practices of technology development for older people in a digitalised world
Sammanfattning : Population ageing and increased digitalization each constitute an ongoing and profound transformation within contemporary modes of living, as growing advances in technological development mix and intermingle with the lived realities of older people as the final recipients. It is against the backdrop of this interplay that user involvement has enjoyed ever-rising advocacy to an almost normative degree. LÄS MER
2. Konstiga företag
Sammanfattning : Det talas om företag som konst: om estetik, kreativitet, immateriella värden, upplevelser och fantasi. Likaså talas det om konst som företag: om ekonomisk styrning, marknadsföring, varumärken, tydliga mål och genomtänka strategier. Frågan är vad som har hänt. Det var inte länge sedan konst och företag sågs som skilda världar. LÄS MER
3. Sven Duchamp - expert på auraproduktion : Om entreprenörskap, visioner, konst och företag
Sammanfattning : This study aims at investigating in what way the concept auraproduction offers an opportunity to locate a business-context into which entrepreneurs and artistry are merged. It also shows how the concept of auraproduction more specifically could be used to interpret ongoing production-processes that take place outside the company's control. LÄS MER
4. Rock'n'roll i Hultsfred : ungdomar, festival och lokal gemenskap
Sammanfattning : För drygt 30 år sedan samlades några uttråkade ungdomar i Hultsfred, Småland och bildade rockföreningen Rockparty. Föreningen byggde upp en omfattande konsertverksamhet och en stark musikscen på den lilla orten. 1986 startade Hultsfredsfestivalen, vilken utvecklades till ett av Sveriges starkaste varumärken. LÄS MER
5. Beyond the Product – Enabling design services in small and medium sized enterprises
Sammanfattning : While the design industry is moving into new domains, it seems that potential customers do not always understand how the designer can contribute beyond the aesthetically appealing product. The overall purpose of this thesis is to expand our understanding of design as an enabling service in the context of small and medium sized enterprises. LÄS MER