Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 12 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Perspectives on the role of digital tools in students' open-ended physics inquiry
Sammanfattning : In this licentiate thesis, I present detailed case studies of students as they make use of simulated digital learning environments to engage with physics phenomena. In doing so, I reveal the moment-to-moment minutiae of physics students’ open-ended inquiry in the presence of two digital tools, namely the sandbox software Algodoo and the PhET simulation My Solar System (both running on an interactive whiteboard). LÄS MER
2. Encountering Evolution : Children's Meaning-Making Processes in Collaborative Interactions
Sammanfattning : This thesis explores preschool class children’s meaning making processes when they encounter evolution. By adopting social semiotic and sociocultural perspectives on meaning making, three group-based tasks were designed. Video data from the activities were analysed using a multimodal approach. LÄS MER
3. Crossing the threshold : Visualization design and conceptual understanding of evolution
Sammanfattning : The theory of evolution is considered the unifying theory of biology. An accurate understanding of evolution is vital both for the understanding of diverse topics in biology, but also for societal issues such as antibiotic resistance or biodiversity. LÄS MER
4. Analogical reasoning in science education : - connections to semantics and scientific modelling in thermodynamics
Sammanfattning : Analogiskt tänkande är en central kognitiv förmåga som vi använder i vardagslivet, såväl som i mer formella sammanhang, såsom i forskning och undervisning. Föreliggande avhandling behandlar hur analogier och analogiskt tänkande, uppmärksamhet på semantik och förståelse för vetenskaplig modellering kan användas för att hantera utmaningar i naturvetenskapsundervisningen, särskilt inom området termodynamik. LÄS MER
5. Elevers möjligheter till lärande av matematiska resonemang
Sammanfattning : En av anledningarna till varför elever har svårigheter med matematik i skolan är att utantillinlärning utgör grunden för utbildningen för många av eleverna. Procedurella och konceptuella kunskaper behövs för att skapa en bred matematisk kompetens. LÄS MER