Sökning: "Karl-göran Karlsson"
Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade orden Karl-göran Karlsson.
1. The use of a satellite-derived cloud climatology for studying cloud-aerosol processes and the performance of regional cloud climate simulations
Sammanfattning : The entry of satellite-derived decadal cloud datasets with homogeneous coverage in time and space enables studies not possible before. This thesis presents two such applications. The first study deals with cloud-aerosol processes and the second with an evaluation of cloud simulations from a regional climate model. LÄS MER
2. Att kommunicera skolans naturvetenskap : ett genusperspektiv på elevers deltagande i gemensam och enskild kommunikation
Sammanfattning : Both individual and whole class communication of students are described in this thesis, which is based on a clear gender perspective. Two articles describe the participation of boys and girls in communication with the whole class, the empirical data collected consisting of videotaped lessons. LÄS MER
3. Students' narratives from graphical artefacts : Exploring the use of mathematics tools and forms of expression in students' graphicacy
Sammanfattning : The research concerns presented in this dissertation addresses aspects of students’ interaction with commonly occurring graphical artefacts in teaching and learning environments. In particular, focus is on how the students make sense of these artefacts in relation to subject specific tools and forms of expression. LÄS MER
4. Meningsskapande möten i det naturvetenskapliga klassrummet
Sammanfattning : Bakgrund Syftet med denna avhandling är att få veta mer om hur elever skapar mening i mötet med innehållet i skolans naturvetenskap. De resultat som presenteras i avhandlingen är resultat som visar hur eleverna uttrycker sig under utvalda interaktioner från naturvetenskaplig undervisning. LÄS MER
5. Samtal om begreppskartor : en väg till ökad förståelse
Sammanfattning : Denna avhandling belyser hur elevdiskussioner om begreppskartor kan bidra till en ökad förståelse för innebörden av de utvalda biologiska begreppen hos de elever som deltar. Som bakgrund till avhandlingen redovisas forskningsresultat vilka visar ett antal svårigheter elever kan ha inom det cellbiologiska ämnesområdet. LÄS MER