Sökning: "Känslor emotions lärande"
Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden Känslor emotions lärande.
1. Övning ger färdighet? : Lagarbete, riskhantering och känslor i brandmäns yrkesutbildning
Sammanfattning : Brandmän arbetar i situationer av stark osäkerhet och risk. Ett fungerande lagarbete är en förutsättning för att de ska kunna hantera de faror som förekommer vid olyckor, samordna sin verksamhet, rädda byggnader och fordon, ta hand om drabbade människor och även undvika att själva bli skadade. LÄS MER
2. Att göra rätt : En studie om professionell respektabilitet, emotioner och narrativa linjer bland relationsvåldsspecialiserade åklagare
Sammanfattning : I likhet med många andra länder har våld i nära relation, sexuellt våld och våld mot barn uppmärksammats mer och mer i Sverige de senaste fem decennierna. I takt med att kunskapen om våld i nära relation har ökat har det också vuxit fram en kritik mot brister inom rättsväsendet, i synnerhet när det gäller att ge skydd och upprättelse till de som utsätts för dessa former av våld. LÄS MER
3. Having an attitude toward technology : Rethinking PATT studies from a theoretical perspective to study students’ attitudes toward technology
Sammanfattning : Attitudes are complex and consist of emotions, beliefs, and behavior. The overall aim of this thesis is to contribute to a theoretically anchored understanding of attitudes toward technology by exploring the three components of attitudes: affective, cognitive, and behavioral among 12-15-year-old students in Sweden. LÄS MER
4. Estetiska lärprocesser: Definition, position och potential
Sammanfattning : The aim of this thesis is to contribute to an understanding of the definition and position of aesthetic learning processes (ALP), as well as to illustrate and discuss its potential for learning. This is achieved based on Ricoeur´s hermeneutic approach. LÄS MER
5. The Realization of Attractive Quality : Conceptual and practical perspectives within the TQM system
Sammanfattning : Within the quality community, quality management is often pictured as and referred to as rapidly evolving and continuously learning by interaction with the surrounding world. In general, an ability to evolve and transform is also seen as most desirable and the only choice for long term survival. LÄS MER