Sökning: "Johan Holtström"

Hittade 5 avhandlingar innehållade orden Johan Holtström.

  1. 1. Suppliers in mergers and acquisitions : a study of relationship changes and synergy realisation

    Författare :Johan Holtström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :suppliers; mergers; acquisitions; synergy; relationship changes; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : Mergers and Acquisitions seem to be a relatively frequent phenomenon in business life. Even though the number of mergers and acquisitions may seem low, these companies have important relationships with their customers and suppliers, meaning that the number of companies potentially affected by a merger or an acquisition will be many. LÄS MER

  2. 2. Synergi? : En studie av några industriföretag

    Författare :Johan Holtström; Helén Anderson; Per-Olof Brehmer; Sören Kock; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Synergy; merger; acquisition; integration; business relationship; business network; supplier; customer; Synergi; fusion; förvärv; integration; affärsrelation; affärsnätverk; leverantör; kund; Business and economics; Ekonomi;

    Sammanfattning : Synergi är viktigt i samband med fusioner och förvärv. Utgångspunkten är att synergi, i både teori och praktik, används för att skapa olika typer av mervärden. Fusioner och förvärv är frekvent förekommande i företagande och det är många olika aktörer som berörs av sådana förändringar, t.ex. LÄS MER

  3. 3. Exploring Proactive Market Strategies : Managing the Market to Create Value

    Författare :Harald Brege; Daniel Kindström; Johan Holtström; David Sörhammar; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : How can firms become more successful and achieve higher business performance? How can they manage more complex and dynamic markets and maintain a high competitiveness? The answer is: through a more proactive approach to managing the market and creating customer value. This thesis explores proactive market strategies, which are firm’s proactive strategies for creating, communicating, and delivering superior value to their customers, thereby achieving superior business performance. LÄS MER

  4. 4. Exploring Proactive Market Strategies : How Proactivity Shapes Value-Creation

    Författare :Harald Brege; Daniel Kindström; Johan Holtström; David Sjödin; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : In discussions of firm strategy, proactivity is often mentioned as an enabler of effective goal accomplishment and high performance. However, it is rarely explained what, more precisely, being more proactive actually entails, or even indeed defined what is meant by the term ‘proactivity’ in this particular context. LÄS MER

  5. 5. The formation of complex business arrangements : A within-firm dual case study

    Författare :Martin Hoshi Larsson; Jakob Rehme; Johan Holtström; Dan Andersson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER