Sökning: "Joakim Samuelsson"
Visar resultat 6 - 10 av 16 avhandlingar innehållade orden Joakim Samuelsson.
6. Teaching and Learning Historical Explanation : Teacher and Student Cases from Lower and Upper Secondary History
Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate and analyse how teachers and students understand the concept of historical explanation in the context of classroom teaching practices. The thesis is made up of four studies that investigate different aspects of understanding, focusing on either teacher or student understanding as expressed in words and actions. LÄS MER
7. ”De va svinhögt typ 250 kilo” : Förskolebarns mätande av längd, volym och tid i legoleken
Sammanfattning : The purpose of the dissertation is to study, describe and analyses which comparative measurement activities preschool children construct and use, and how they solve problems and communicate when they use the comparative measurement activities whilst playing with Lego (“the Lego play”). The measurement activities chosen are length/height, quantity and time. LÄS MER
8. Elevers möten med matematik : En studie om elevers möten med matematik i förskoleklass och årskurs 1
Sammanfattning : Många och positiva tidiga möten med matematik är betydelsefulla för barns och elevers matematiklärande. Avhandlingens syfte är att bidra med kunskap om elevers möten med matematik i förskoleklass och årskurs 1 genom att undersöka, analysera och beskriva dem. LÄS MER
9. Children’s early mathematics learning and development : Number game interventions and number line estimations
Sammanfattning : Children’s early mathematics learning and development have become a topic of increasing interest over the past decade since early mathematical knowledge and skills have been shown to be a strong predictor of later mathematics performance. Understanding how children develop mathematical knowledge and skills and how they can be supported in their early learning could thus prove to be a vital component in promoting learning of more formal mathematics. LÄS MER
10. Handlingar i matematikklassrummet : En studie av undervisningsverksamheter på lågstadiet då räknemetoder för addition och subtraktion är i fokus
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att beskriva, analysera och förstå matematikundervisning på lågstadiet. Mer precist är syftet att undersöka vad denna undervisning ger elever i några klassrum möjlighet att lära då undervisningsinnehållet är skriftliga räknemetoder för addition och ubtraktion. LÄS MER