Sökning: "Jessica Eriksson"

Visar resultat 11 - 15 av 17 avhandlingar innehållade orden Jessica Eriksson.

  1. 11. Mesoporous Silica Particles for a Potential Therapeutic Application

    Författare :Muhammad Naeem Iqbal; Niklas Hedin; Tore Bengtsson; Mirva Eriksson; Jessica Rosenholm; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Mesoporous silica; SBA-15; amylase; lipase; electron microscope; adsorption; type 2 diabetes; materialkemi; Materials Chemistry;

    Sammanfattning : Mesoporous silica particles (MSPs) have a high surface area, pore volume, and tunable pore size and surface properties, which makes them ideal for advanced therapeutic, biocatalytic, separation, and drug delivery applications. The work in this thesis shows that MSPs can be employed for therapeutic applications with minimal risk of adverse consequences. LÄS MER

  2. 12. The balancing act : Cooperating with competitors

    Författare :Marlene Johansson; Maria Bengtsson; Jessica Eriksson; Anders Pehrsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Coopetition, the strategy by which companies cooperate and compete simultaneously in their business relationships, has received increasing attention from scholars and practitioners the last decade. Despite the recognized importance for firms to develop strategies to manage coopetitive relationships, the ways in which firms cope with strategic dilemmas in coopetition has not been sufficiently researched. LÄS MER

  3. 13. Konsumtionsbeteende och sociala identiteter : om samspelet mellan konsument, subkultur, upplevelserum och konsumtionsföremål i friåknings- och downhillcykling

    Författare :Helena Lindahl; Agneta Marell; Jessica Eriksson; Helene Brembeck; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Konsumtionsbeteende; sociala identiteter; konsument; subkultur; upplevelserum; konsumtionsföremål; Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla kunskap om och skapa en ökad förståelse för hur konsumenter skapar och uttrycker sociala identiteter i samspel med subkultur, upplevelserum och konsumtionsföremål. Tidigare forskning om konsumtionsbeteende och sociala identiteter har i många fall fokuserat på antingen den enskilda konsumenten, gruppen (subkulturen), upplevelserummen eller konsumtionsföremålen eller i bästa fall kombinerat två av dimensionerna. LÄS MER

  4. 14. Sociala identiteter i seriösa fritidsaktiviteter : - om samspelen mellan seriösa fritidsaktiviteter, platser, sociala världar och konsumtionsföremål i downhillcykling

    Författare :Helena Lindahl; Agneta Marell; Jessica Eriksson; Peter Björk; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Business studies; Företagsekonomi; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : Background This study is about social identity processes within downhill mountain biking. Downhill is portrayed as reflecting the development of consumer culture in today’s society. LÄS MER

  5. 15. Organisering för strategisk CRM : Lärande om kundrelationer i en B2B-organisation

    Författare :Philip Roth; Sofia Isberg; Jessica Eriksson; Markus Fellesson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Customer Relationship Management; CRM; B2B-relationships; Relationship Dynamics; Learning about customer relationships; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : In marketing research, customer relationship management (CRM) is often described as a strategy for collecting customer information through an IT- infrastructure in order to manage customer relationships (e.g. Boulding et al 2005; Keramati et al 2010; Nguyen and Mutum 2012). LÄS MER