Sökning: "Jenny Björklund"

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden Jenny Björklund.

  1. 1. Gender and representation : investigations of bias in natural language processing

    Författare :Hannah Devinney; Henrik Björklund; Jenny Björklund; Christian Hardmeier; Umeå universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NLP; natural language processing; gender bias; social impact of AI; gendered pronouns; neopronouns; gender studies; topic modeling; Computer Science; datalogi; computational linguistics; datorlingvistik; genusvetenskap; gender studies;

    Sammanfattning : Natural Language Processing (NLP) technologies are a part of our every day realities. They come in forms we can easily see as ‘language technologies’ (auto-correct, translation services, search results) as well as those that fly under our radar (social media algorithms, 'suggested reading' recommendations on news sites, spam filters). LÄS MER

  2. 2. Förnyelsens tid. Begreppet fyrtiotalism och Ella Hillbäcks lyrik

    Författare :Jenny Björklund; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Hoppets lyrik : Tre diktare och en ny bild av fyrtiotalismen – Ella Hillbäck, Rut Hillarp, Ann Margret Dahlquist-Ljungberg

    Författare :Jenny Björklund; Torsten Pettersson; Anna Williams; Annelie Bränström Öhman; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Literature; Ella Hillbäck; Rut Hillarp; Ann Margret Dahlquist-Ljungberg; Maria Wine; Elsa Grave; Erik Lindegren; Karl Vennberg; 1940s; poetry; lyrical modernism; gender; Litteraturvetenskap; Literature; Litteraturvetenskap; Literature; litteraturvetenskap;

    Sammanfattning : The purpose of the dissertation is twofold: to call attention to three Swedish women poets of the 1940s and to change the image of the Swedish modernist movement of the 1940s as an era of pessimism. During the 1940s lyrical modernism had a definitive breakthrough in Sweden. LÄS MER

  4. 4. Att etablera och upprätthålla ett algebraiskt arbete i årskurs 2 och 3 : En undervisningsutvecklande studie med matematiska mönster som innehåll

    Författare :Jenny Fred; Lisa Björklund Boistrup; Inger Eriksson; Angelika Kullberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; early algebra; algebraic pattern generalizations; learning activity; Davydov; learning study; mathematics education; tidig algebra; algebraisk mönstergeneralisering; lärandeverksamhet; Davydov; learning study; matematikundervisning; matematikämnets didaktik; Mathematics Education;

    Sammanfattning : Syftet med denna licentiatuppsats är att undersöka aspekter i undervisningen som skapar förutsättningar för att elever i yngre åldrar (årskurs 2 och 3) ska engageras i ett algebraiskt arbete. Learning study har använts som metod (ansats) för att producera data. LÄS MER

  5. 5. Elevers användande av formativ återkoppling i matematik

    Författare :Jenny Green; Kristina Juter; Anders Jönsson; Torgny Ottosson; Lisa Boistrup Björklund; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Students are often not satisfied with the feedback they receive, and do not always use it. Providing feedback on student learning has been shown to have a positive effect on learning, and is a key strategy in formative assessment. LÄS MER