Avancerad sökning

Hittade 3 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Marknadsorientering i tjänsteföretag : en studie av försäkringsbolag

    Författare :Jan-Erik Jaensson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; market orientation; the marketing concept; service marketing; insurance companies; market information; strategy; organizational change; support system; customer meeting; marknadsföring; försäkringsbolag; Sverige; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : The background to this thesis is found in the growing importance of the marketing concept. The concept has been used frequently in articles in the past few years, in spite of lack of consensus about what it is. LÄS MER

  2. 2. Till invånarnas tjänst : om marknadsorientering i kommuner

    Författare :Jan-Erik Jaensson; Tomas Müllern; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Understanding sustainable vacation choices : an empirical study of Swedish tourists

    Författare :Therese Jansson; Maria Bengtsson; Jan-Erik Jaensson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Business studies; Företagsekonomi; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : .... LÄS MER