Sökning: "Jörgen Tholin"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden Jörgen Tholin.

  1. 1. Att kunna klara sig i ökänd natur : en studie av betyg och betygskriterier - historiska betingelser och implementering av ett nytt system

    Författare :Jörgen Tholin; Högskolan i Borås; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; betygssättning;

    Sammanfattning : In 1995 Sweden introduced a new curriculum for compulsory school (Lpo 94). A new grading system was also introduced, but criteria for assessment were given only for the final marks. For the term marks schools were supposed to set up their own criteria. LÄS MER

  2. 2. En roliger dans? : Svenska skolors första tolkning av innebörden i lokala betygskriterier i tre ämnen för skolår åtta

    Författare :Jörgen Tholin; Högskolan i Borås; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; betygssättning;

    Sammanfattning : When the new curriculum for Swedish compulsory school (Lpo 94) and a new grading system were introduced, criteria for assessment were given only for the final marks. For the term marks schools were supposed to set up their own criteria. LÄS MER

  3. 3. Bedömning för vilket lärande? : En studie av vad bedömning för lärande blir och gör i ämnet idrott och hälsa

    Författare :Björn Tolgfors; Marie Öhman; Mikael Quennerstedt; Jörgen Tholin; Örebro universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Assessment for learning AfL ; formative assessment; physical education and health PEH ; governmentality; performativity; the didactic triangle; Sports Science; Idrottsvetenskap;

    Sammanfattning : This dissertation deals with the didactic consequences of assessment for learning (AfL) in the subject of physical education and health (PEH) at three upper secondary schools in Sweden. The purpose of the study is to investigate how assessment for learning is realised in PEH and what triadic relations between the teacher, student and subject content are established in the formative assessment practice. LÄS MER