Sökning: "Jönsson Anders"
Visar resultat 16 - 20 av 43 avhandlingar innehållade orden Jönsson Anders.
16. Formativ bedömning : en enkel match eller en svår utmaning? Effekter av en kompetensutvecklingssatsning på lärarnas praktik och på elevernas prestationer i matematik
Sammanfattning : Research reviews have shown that the use of formative assessment in classroom practice can substantially improve student achievement. However, a strong research base about how to support teachers’ implementation of such formative classroom practice is lacking. LÄS MER
17. Some Aspects on Macroscopic Mixing in a Tundish
Sammanfattning : Two aspects on macroscopic mixing in a continuous flow system – metallurgical tundish were studied. Specifically, 1) the first focus was on salt solution tracer mixing, which is important for tundish design from perspectives of tracer technology and Residence Time Distributions (RTD) as well as for the understanding of the macroscopic mixing in tundishes. LÄS MER
18. Kraften att älska, makten att tjäna : religion, emancipation och den kvinnliga skapande kraften i Jeanna Oterdahls sagor 1908–1927
Sammanfattning : This dissertation studies the Swedish author Jeanna Oterdahl (1879–1965), and the fairy tales and stories she wrote in the period 1908–1927. Oterdahl was a well-known Christian public intellectual in her day. LÄS MER
19. Att kommunicera naturvetenskap i nationella prov : En studie med andraspråksperspektiv
Sammanfattning : In Sweden, as in many other countries, there are major focuses on knowledge assessment and accountability in school. It has been decided that National Tests will be conducted in biology, physics and chemistry in grade 6 from 2013. According to the Swedish national curriculum, language and communication skills are important in all school subjects. LÄS MER
20. Grupparbetsbedömning på individnivå : Gymnasielärares möjligheter och utmaningar
Sammanfattning : Avhandlingens syfte är att öka kunskapen om och förståelsen av gymnasielärares möjligheter och utmaningar med att genomföra grupparbetsbedömning på individnivå av elevers kunskaper och förmågor utvecklade i samarbete. Fokus är på om och i så fall hur lärares perspektiv förändras i samband med genomförandet av en grupparbetsuppgift i klassrummet som inkluderar lärares grupparbetsbedömning på individnivå. LÄS MER