Sökning: "Institutionen För Pedagogik Och Lärande."

Visar resultat 6 - 10 av 345 avhandlingar innehållade orden Institutionen För Pedagogik Och Lärande..

  1. 6. Att skapa drivkrafter för lärande och förändring : En studie om jämställdhetsintegrering och dess förutsättningar i en kommun

    Författare :Karin Sjöberg Forssberg; Maria Gustavsson; Per-Erik Ellström; Eva Amundsdotter; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Jämställdhetsintegrering är den huvudsakliga strategin för att uppnå de jämställdhetspolitiska målen i Sverige. Trots att strategin använts i drygt 20 år finns relativt lite forskning om praktiskt arbete med jämställdhetsintegrering. LÄS MER

  2. 7. Lärande i en traditionstung kontext : Om psykoanalytiker som lär gemensamt i samband med utvecklandet av en metod för behandling av spädbarn och föräldrar

    Författare :Ida Bertell; Marianne Döös; Britta Högberg; Henrik Kock; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Shared learning processes; clinical practice; collective learning; professional; psychoanalysis; seminar activities; conditions for learning; gemensamma lärprocesser; klinisk verksamhet; kollektivt lärande; profession; psykoanalys; seminarieverksamhet; villkor för lärande; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Denna avhandling inom arbetslivspedagogik syftar till att bidra med kunskap om villkor för gemensamma lärprocesser då ny kunskap utvecklas i en traditionstung kontext. Studien handlar om en grupp psykoanalytiker som utvecklar en ny behandlingsmetod, sk. spädbarnsanalys, för att arbeta med spädbarn och deras föräldrar. LÄS MER

  3. 8. Grundskoleelevers design i lärande : En studie om lärprocesser i programmering

    Författare :Maria Sparf; Susanne Kreitz-Sandberg; Håkan Löfgren; Susanne Kjällander; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; programming; approach; engagement; design for learning; computational thinking; science centre; programmering; tillvägagångssätt; engagemang; design för lärande; datalogiskt tänkande; science center;

    Sammanfattning : The aim of this study is to contribute to the knowledge about how pupils design their learning in programming. It is mainly the learning process, how pupils deal with problems in programming and how they become, are and remain engaged in the tasks, which is of interest. LÄS MER

  4. 9. Learning Together, Leading Change : Understanding Collective Learning in Social Entrepreneurial Organisations

    Författare :Morteza Eslahchi; Ali Osman; Maria Gustavsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; collective learning; social entrepreneurial organisations; social entrepreneurship; social entrepreneur; social innovation; communities of practice; Sweden; COVID-19 pandemic; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This dissertation aims to generate an understanding of collective learning in social entrepreneurial organisations in Sweden, especially during the COVID-19 pandemic. Employing a collective learning-centred perspective, I want to explore the following key areas: a) the learning conditions and organising processes entailed in becoming a social entrepreneur and creating a social entrepreneurial organisation, b) the importance of collective learning for organisational adaptation and change in tackling exogenous factors such as the COVID-19 pandemic, and c) the role of leadership in creating conditions conducive to collective learning processes in social entrepreneurial organisations during the COVID-19 pandemic. LÄS MER

  5. 10. Skola för ande och hand : en studie av folkhögskolans praktisk-estetiska verksamhet

    Författare :Per Hartman; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Cultural debate; educational debate; folk high school; practical and artistic subjects; history of art; drawing; male craft education; female craft education.;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the Swedish folk high school and the work of this type of school in the practical and artistic subject sector. This sector is defined to comprise the subjects history of art, drawing, and male and female craft education. LÄS MER