Sökning: "Institutionen För Pedagogik Och Lärande."

Visar resultat 16 - 20 av 345 avhandlingar innehållade orden Institutionen För Pedagogik Och Lärande..

  1. 16. Hörselskadade i högskolestudier : möjligheter och hinder

    Författare :Sivert Antonson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : The focus of this thesis is on hearing-impaired students in higher education. The following problem are formulated: How can one understand the interaction between hearing-impaired students and the academic and social environment of higher education, including the individual student's prerequisites and possibilities as regards higher education, and in what forms? The thesis consists of a study based on the perspective of 11 hearing-impaired students. LÄS MER

  2. 17. Interkulturellt lärande : Intentioner och realiteter i svensk grundskola sedan 1960-talets början

    Författare :Monica Eklund; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Interkulturellt lärande; grundskola; läroplaner; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 18. Målstyrning och mellanchefers arbete - hierarki, delaktighet och tillfälligheternas spel : en fallstudie av ett privat företag och en offentlig förvaltning

    Författare :Margaretha Milsta; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; goal steering; middle manager; managerial work; privat firm; public administration; organizational theory.;

    Sammanfattning : This study deals with how goal steering is perceived and experienced at intermediate levels in two organizations, a private firm and a public administration. More specifically, the following three questions are posed: Firstly, how do middle managers perceive and experience goal steering in relation to: (a) what the goals are and what functions they perform; (b) involvement in the formulation and detailed specification of goals in the organization; (c) control of the activity; (d) evaluation of the achievement of goals in terms of the results obtained. LÄS MER

  4. 19. Nya redskap för lärande : studier av lärarens val och användning av läromedel i gymnasieskolan

    Författare :Ann-Christine Juhlin Svensson; Berner Lindström; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; educational media; textbooks; information technology; teaching; learning; school library; upper-secondary school; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This dissertation consists of previously published reports with a summary. The main purpose of the empirical studies is to describe and analyse the function and use of educational media in teaching through the understanding and actions of teachers and librarians. LÄS MER

  5. 20. Visuella möjlighetsrum. Gymnasieelevers subjektsskapande i bild och medieundervisning

    Författare :Annika Hellman; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Bild och medieundervisning; Bild; elevperspektiv; subjektivering; tillblivelse visuella metoder; Foucault; Deleuze och Guattari;

    Sammanfattning : De demokratiska aspekterna av utbildning får allt mindre plats i skolan. En neoliberal logik som försvårar för kreativa processer att ta plats i skolan har genom ett ensidigt fokus på effektivitet och målstyrning kommit att dominera utbildningssystemet. LÄS MER