Sökning: "Institutionen För Pedagogik Och Lärande."

Visar resultat 11 - 15 av 345 avhandlingar innehållade orden Institutionen För Pedagogik Och Lärande..

  1. 11. Ansvarsförhållanden vid skolutveckling

    Författare :Anette Oxenswärdh; Jon Olhsson; Lennart Grosin; Eva Forsberg; Gunnar Berg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; responsibility; accountability; understanding assignment and responsibility; learning; professional development; school development; ansvarstagande; uppdrags-och ansvarsförståelse; lärande; professionell utveckling; skolutveckling; Pedagogik; Education; Education; pedagogik;

    Sammanfattning : Relations of Responsibility in School DevelopmentABSTRACTThe starting point of this study is the changed governance of schools in Swe- den. Decentralization has not only increased the freedom of schools but also responsibility at the different levels of the school system. This in turn has given greater scope for interpreting the assignment. LÄS MER

  2. 12. Lärande i professionellt samtalsstöd : Villkor för vuxna arbetssökandes karriärprocesser

    Författare :Christer Langström; Camilla Thunborg; Marianne Döös; Tina Kindeberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Learning; Unemployment; Career Guidance; Career Coaching; Career Processes; Conditions; Recognition; Dialogue; Relationship; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to contribute knowledge to how professional conversations such as career guidance and coaching contribute to adults’ learning in their career development. Unemployment is a topic that has recently gained much attention in the political debate as well as in society. LÄS MER

  3. 13. Lärande, värderingar och statsvetenskap : Studenters tolkningar av genus- och nationsbegreppet

    Författare :Linda Murstedt; Max Scheja; Ola Halldén; Ulla Riis; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; conceptual change; values; student learning; political science; higher education; nation; gender; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Sociologists and feminist researchers have emphasized the prevalence of taken for granted notions about political concepts. Nation and gender are examples of concepts that are often perceived as non-political and “natural”. LÄS MER

  4. 14. Knowledge at play. Studies of games as members’ matters : Kunskap genom spelande. Studier av digitala spel och spelande som kunskapsdomän

    Författare :Ulrika Bennerstedt; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; digital games; collaborative gaming; gameplay; learning; skill; transfer; coordinated action; professionalization; game education; assessment; institutionalization; gaming literacy; ethnomethodology;

    Sammanfattning : On a general level, this thesis seeks some answers to the broad question of what one can learn from digital games. With an analytical approach informed by ethnomethodology, the main thrust of the work is an exploration of members’ matters in the area of games and gaming. LÄS MER

  5. 15. Var dags lärande : Om lärande i ett arbetsmarknadsprojekt

    Författare :Margareta Ax Mossberg; Staffan Larsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Situated learning; Legitimate Peripheral Participation; Communitiy of Practice; Identity; gender; labour market project; learning in everyday life and work; Situated learning; Legitimate Peripheral Participation; Community of Practice; Identity; gender; arbetsmarknadsprojekt; lärande i vardag och arbete; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : I slutet av 1990-talet beslöt den dåvarande regeringen att initiera ett antal projekt i medelstora och större svenska städer. Projekten skulle förläggas till förorternas miljonprogramsområden och målen skulle vara att stärka kompetensen hos de invandrare som bodde i bostadsområdena, öka deras arbetskraftsdeltagande och öka kontaktytorna mellan svenskar och invandrare. LÄS MER