Sökning: "Inger Eriksson"

Visar resultat 6 - 10 av 36 avhandlingar innehållade orden Inger Eriksson.

  1. 6. Att peka med hela handen : Om arbetsvillkor och kön bland första linjens chefer

    Författare :Britt-Inger Keisu; Nils Eriksson; Lena Abrahamsson; Pia Höök; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; leadership; first-level manager; gender; doing gender perspective; case study; working conditions; sexual harassment; discrimination; organizational structure; organizational culture; Sociology; Sociologi; sociologi; Sociology;

    Sammanfattning : Historically, leadership research has focused on managers’ characteristics and behavior, their leadership style and its implications for a business’s success. In contrast, this dissertation examines how working conditions in the workplace affect first-level managers’ everyday work, their possibilities to practice leadership, and consequently their leadership style. LÄS MER

  2. 7. Identitet, kropp og hverdagsliv i et folkelig perspektiv : og erfaringskunnskapens plass innen folkehelsetenkningen

    Författare :Inger Helen Solheim; Bengt G Eriksson; Jan Kåre Hummelvoll; Ann-Mari Sellerberg; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; overweight; health; body; experiential knowledge; popularly perspective; subjective wellbeing; life mode; Co-operative Inquiry; multistage focus group interviews; helse; kropp; erfaringskunnskap; folkelig perspektiv; subjektivt velbefinnende; livsform; handlingsorientert forskningssamarbeid; flerstegs fokusgrupper; Sociologi; Sociology;

    Sammanfattning : Over the last decades the weight has increased in the Norwegian population. Report no 16 to the Storting, “Prescription for a healthier Norway”, expresses concern for this development and defines important areas of commitment to prevent a further increase in health problems like diabetes 2 and other lifestyle related diseases. LÄS MER

  3. 8. Relationer eller operationer - två sidor av samma mynt : Elevers utforskande av en del-helhetsmodell som redskap för att urskilja relationer i additiva strukturer

    Författare :Charlotta Andersson; Lisa Björklund Boistrup; Inger Eriksson; Angelika Kullberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; learning model; part-whole structure; equations; negative numbers; learning activity; learning study; lärandemodell; del-helhetsstruktur; lärandeverksamhet; tematisk analys; ekvationer; Mathematics Education; matematikämnets didaktik;

    Sammanfattning : Syftet med denna licentiatuppsats är att pröva en specifik strukturell modell som stöd för elevers utforskande av relationer mellan tal i additiva strukturer även när negativa tal är inkluderade. En intention är att resultatet ska kvalificera undervisningen och utgöra ett stöd vid planering och genomförande av en undervisning avseende ekvationer med additiv struktur utifrån algebraisk undervisning som alternativ till att i första hand finna en lösning med stöd av regler och procedurer. LÄS MER

  4. 9. The Effect of Steroid Hormones in the Female Brain During Different Reproductive States

    Författare :Elin Bannbers; Inger Sundström-Poromaa; Johan Wikström; Kristiina Kask; Eriksson Elias; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Premenstrual dysphoric disorder; Postpartum; Estradiol; Progesterone; Menstrual cycle; Functional magnetic resonance imaging; Response inhibition; Prepulse inhibition; Startle response; Medicinsk vetenskap; Medical Science;

    Sammanfattning : Women are twice as likely as men to suffer from depression and anxiety disorders and have an increased risk of onset during periods associated with hormonal changes, such as the postpartum period and the menopausal transition. Furthermore, some women seem more sensitive to normal hormone fluctuations across the menstrual cycle, since approximately 3-5% suffers from premenstrual dysphoric disorder (PMDD). LÄS MER

  5. 10. Att utveckla mellanstadieelevers kritiska och temporala tänkande : En lärandeverksamhetsteoretisk studie rörande hållbar utveckling

    Författare :Henning Bengtsson; Inger Eriksson; Cecilia Lundholm; Johan Öhman; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; learning activity; sustainable development; young pupils; critical thinking; temporal thinking; perspectives; activity theory; relational agency; contradictions; problem identification; learning models; phenomenography; critical aspects; object of learning; ämnesdidaktik med inriktning mot de samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik; Teaching and Learning with Specialisation in the Social Sciences Education;

    Sammanfattning : The aim of the study is to investigate what critical and temporal thinking can mean for younger students (aged 9-10) that requires the adoption of various perspectives in the context of sustainable urban planning, and how such knowing can be orchestrated in joint theoretical exploration work. A particular area of interest is the concept of contradictions (as used in activity theory) as a potential didactic tool for the subject, i. LÄS MER