Sökning: "Ingemar Emanuelsson"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden Ingemar Emanuelsson.

  1. 1. Utbildningshandikapp i långtidsperspektiv

    Författare :Ingemar Emanuelsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Handledning som verktyg och rum för reflektion : En studie av specialpedagogers handledningssamtal

    Författare :Kerstin Bladini; Solveig Hägglund; Ingemar Emanuelsson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Special educator; preschool setting; counselling conversation; profession; social constructionism; systems theory; change and distinction; Education; Pedagogik; Pedagogik; Pedagogy;

    Sammanfattning : När specialpedagogen använder handledning som verktyg söker hon åstadkomma förändring genom att ge pedagogerna råd. Fokus i samtalet riktas framförallt på barnet och på pedagogens arbete. Specialpedagogen kan ses som en slags expert på området barn i svårigheter och den pedagogiska praktiken. LÄS MER

  3. 3. Att tolka barns signaler : gravt utvecklingsstörda flerhandikappade barns lek och kommunikation

    Författare :Jane Brodin; Ingemar Emanuelsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; mother-child interaction; non-verbal communication; augmentative and alternative communication; pattern of interaction; profound mental retardation; multiple handicaps; play; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The aim of this study is to describe interaction between mothers/ caregivers and their profoundly mentally retarded and multiply handicapped children, and to describe the function of play in communicative interaction.In the study I describe the communicative interaction of six children aged 1:3 to 10 years. LÄS MER

  4. 4. Mathematics textbooks for teaching : An analysis of content knowledge and pedagogical content knowledge concerning algebra in Swedish upper secondary education

    Författare :Wang Wei Sönnerhed; Berner Lindström; Jonas Emanuelsson; Ingemar Holgersson; Göteborgs universitet kommunikation och lärande Institutionen för pedagogik; []
    Nyckelord :mathematics textbooks; school algebra; solving methods; factorization; solving quadratic equations; mathematics teaching; content knowledge; pedagogical content knowledge; geometrical models; algebra history; embedded teaching trajectories;

    Sammanfattning : In school algebra, using different methods including factorization to solve quadratic equations is one common teaching and learning topic at upper secondary school level. This study is about analyzing the algebra content related to solving quadratic equations and the method of factorization as presented in Swedish mathematics textbooks with subject matter content knowledge (CK) and pedagogical content knowledge (PCK) as analytical tools. LÄS MER