Sökning: "Information Bridges"

Visar resultat 1 - 5 av 69 avhandlingar innehållade orden Information Bridges.

  1. 1. Verktyg för lärande. Informationssökning och informationsanvändning i kommunal vuxenutbildning

    Detta är en avhandling från Göteborg : University of Gothenburg

    Författare :Cecilia Gärdén; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2010]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; information seeking; information use; information literacy; municipal adult education; students; school library; user study; socio-cultural perspective; Sweden;

    Sammanfattning : In education today, self-directed learning is promoted as an ideal as opposed to teacher-led instruction. This approach is reflected in public inquiries, proposals, syllabi and grading criteria, as well as in schoolwork in practice. The approach has implications for various stakeholders in education, for example, students, teachers and librarians. LÄS MER

  2. 2. Verktyg för lärande Informationssökning och informationsanvändning i kommunal vuxenutbildning

    Detta är en avhandling från Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap/Bibliotekshögskolan Högskolan i Borås och Göteborgs universitet

    Författare :Cecilia Gärdén; [2010]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; information seeking; information use; information literacy; students; school libraries; user study; socio-cultural perspective; sweden; municipal adult education;

    Sammanfattning : In education today, self-directed learning is promoted as an ideal as opposed to teacher-led instruction. This approach is reflected in public inquiries, proposals, syllabi and grading criteria, as we... LÄS MER

  3. 3. Talk through IT Using Common Ground to build Bridges with Weak Ties in the Design of Online Psychosocial Support

    Detta är en avhandling från Uppsala : Department of Informatics and Media, Uppsala University

    Författare :Ruth Alicia Lochan Winton; Pär Ågerfalk; Louise von Essen; Jonas Sjöström; Margunn Aanestad; [2017]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; ICT; Information and Communication Technology; Psychosocial Support; Online Psychosocial Support; Design Principles; Emotional Distress; Somatic Disease; Communication; U-CARE; Trinidad and Tobago; Common Ground; Weak Ties; e-health; Oncology; Information Systems; Informationssystem; Hälso- och sjukvårdsforskning; Health Care Research;

    Sammanfattning : There is growing interest in applying information and communication technology (ICT) in healthcare. The attention to ICT stems from several factors: costs of healthcare, high prevalence of somatic diseases, longer life expectancy and technological advancements. LÄS MER

  4. 4. Methods of solving conflicts among induced rules

    Detta är en avhandling från Kista : Institutionen för data- och systemvetenskap (tills m KTH)

    Författare :Tony Lindgren; Henrik Boström; Johannes Fürnkranz; [2006]
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; machine learning; rule conflicts; SOCIAL SCIENCES Statistics; computer and systems science Informatics; computer and systems science Computer and systems science; SAMHÄLLSVETENSKAP Statistik; data- och systemvetenskap Informatik; data- och systemvetenskap Data- och systemvetenskap;

    Sammanfattning : When applying an unordered set of classification rules to classify an example, there may be several applicable rules with conflicting conclusions regarding the most probable class to which the example belongs. This problem of having rules assigning different classes to the same example must be addressed, if a classification is to be made. LÄS MER

  5. 5. Letters & Bytes : Sociotechnical Studies of Distance Education

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköpings universitet

    Författare :Francis Lee; Ulf Mellström; Boel Berner; Adrian Mackenzie; [2009]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; sociology of technology; distance education; education; history of education; correspondence education; Learning Objects; standardization; actor-network theory; associations; translation; dispositif; tekniksociologi; distansutbildning; utbildning; korrespondensundervisning; lärobjekt; standardisering; aktörsnätverks teori; översättning; associering; dispositif; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS Technology and social change; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN Teknik och social förändring; SOCIAL SCIENCES Social sciences Sociology; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Sociologi; HUMANITIES and RELIGION History and philosophy subjects History subjects History of technology; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Historisk-filosofiska ämnen Historieämnen Teknikhistoria; SOCIAL SCIENCES Social sciences Education; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik; SOCIAL SCIENCES Statistics; computer and systems science Informatics; computer and systems science Informatics and systems science; SAMHÄLLSVETENSKAP Statistik; data- och systemvetenskap Informatik; data- och systemvetenskap Informatik och systemvetenskap;

    Sammanfattning : This dissertation studies the social aspects of technology in distance education trough the lens of history – in the form of correspondence education – and a possible future – in the form of a project of technical standardization, Learning Objects. The studied cases form a reflexive tool that allows the present of distance education to be seen in perspective. LÄS MER