Sökning: "INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS Children"

Visar resultat 1 - 5 av 100 avhandlingar innehållade orden INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS Children.

  1. 1. Wasting time or having fun? : Cultural meanings of children and childhood

    Detta är en avhandling från Linköping : Tema Barn, Linköpings Universitet

    Författare :Gisela Eckert; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2001]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children; Childhood; Parental Ideas; Cultural Meaning; Dilemmas; Play; TV; Barndomen; Barn och TV; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : This study explores contemporary cultural meanings of children and childhood in a Swedish context. Its point of departure is an understanding that the meanings ascribed to what it is to be a child and what childhood is, are part of culture and, as such, transform through time and space. LÄS MER

  2. 2. På tal om dyslexi : En studie av hur barn, föräldrar och lärare berättar om och ger betydelse åt diagnoser som dyslexi och specifika läs- och skrivsvårigheter

    Detta är en avhandling från Linköping : Tema, SweCult, Linköpings universitet

    Författare :Karin Zetterqvist Nelson; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2000]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Dyslexia; Specific reading and writing difficulties; Social constructionism; Discourse; Narrative; Identity; Children; Parents; Teachers; Dyslexi; specifika läs- och skrivsvårigheter; social konstruktionism; diskurs; identitet; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to understand how children diagnosed as dyslectics use and ascribe meaning to the diagnosis given to them. The theoretical starting point is social constructionism, implying that dyslexia is a word that signifies a phenomenon, in this case children's problem with reading and writing, which in turn is mediated through a cultural, social and historical context. LÄS MER

  3. 3. Barns och föräldrars möte med sjuksköterskan i barnhälsovården

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköpings universitet

    Författare :Christina Baggens; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2002]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Child health care; Home visit; Children; Parents; Encounter; Social interaction; Verbal- and nonverbal communication; Advice; Empowerment; Video analysis; Barnhälsovård; Sjuksköterske-patientrelation; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : Swedish child health care for children 0-7 years has a participation rate ofnearly one hundred per cent. Its work is preventive, and its ambition is toprevent health problems in preschool children and to promote good health in them and their families. LÄS MER

  4. 4. Why poor children stay sick : Water sanitation hygiene and child health in rural Malawi

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköpings universitet

    Författare :Per Lindskog; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [1987]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : The impact of an improved method of drinking water supply upon child health was evaluated in a rural area in southern Malawi. A prospective cohort srudy was made before and after the intervention with a gravityfed,piped water and a sanitation and health education programme using intervention and comparison groups. LÄS MER

  5. 5. A study of war-affected children in Sri Lanka

    Detta är en avhandling från Göteborg : University of Gothenburg, School of Global Studies

    Författare :W.M.S.M. Kumari; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2008]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; children; effects of war; rehbialition programmes;

    Sammanfattning : This licentiate thesis aims to build up an analytical model for studying rehabilitation programmes for children in Sri Lanka, with a view to future research. This area is considered very important, because children's perspectives in the post-war reconstruction efforts can be considered as still a largely invisible subject. LÄS MER