Sökning: "INKÖP"

Visar resultat 11 - 15 av 41 avhandlingar innehållade ordet INKÖP.

  1. 11. A Method for Customer-driven Purchasing : Aligning Supplier interaction and Customer-driven manufacturing

    Författare :Jenny Bäckstrand; Joakim Wikner; Eva Johansson; Martin Rudberg; Jönköping University; []
    Nyckelord :Customer‐driven purchasing; Supplier interaction; Customer‐driven manufacturing; Purchasing; Supply chain management;

    Sammanfattning : The role of a purchaser has traditionally focused on acquiring standard items at the lowest possible cost. The ability to reduce unit cost has been the key performance indicator for purchasers. Most traditional purchasing strategies thus focus on optimizing this situation, focusing on the supplier interface only and not on customer value. LÄS MER

  2. 12. Hushållen och dagligvarudistributionen : en konsumentekonomisk analys

    Författare :Barbro Anell; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : På 10-20 år har antalet dagligvarubutiker halverats – 1963 fanns över 20 000 enheter och 1978 under 10 000. Vad har denna förändring betytt för hushållens insatser av tid och arbete i distributionen? Vem i hushållet gör inköpen av dagligvaror? Var görs inköpen? Hur ofta görs inköpen? Hur tar man sig till och från butiken? Kan hushållen göra sina inköp på ett mindre tids- och kostnadskrävande sätt? Vilken butiksstruktur passar vilken typ av hushåll? I en stor kartläggning av hushållens inköpsvanor och förutsättningar för inköp, som gjordes i örebro 1971 söktes svaren på dessa frågor. LÄS MER

  3. 13. The role of context, activities, and organization, in Value-Based Procurement

    Författare :Martin Hoshi Larsson; Jakob Rehme; Daniel Kindström; Daniel Ellström; Árni Halldórsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : This thesis explores the adoption of a Value-Based Procurement Strategy. A procurement strategy is value-based when it facilitates procurement to develop attractive value propositions for both suppliers and internal stakeholders. LÄS MER

  4. 14. Collaborative Product Development : a Purchasing Strategy for Small Industrialized House-building Companies

    Författare :Jarkko Erikshammar; Erik Sandberg; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Träbyggnad; Timber Structures;

    Sammanfattning : Purchasing, is an important part of the production process in industrialized house-building. Uncoordinated purchasing is one of the causes for low productivity increase within the sector. Traditional purchasing strategies, used by large construction companies, may not be applicable to small and medium-sized companies. LÄS MER

  5. 15. Ett paradis för alla. Epa mellan folkhem och förförelse

    Författare :Cecilia Fredriksson; Institutionen för tjänstevetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; intimization; commodity aesthetics; gender; class; cultural learning processes; shoplifting; mass sales; modernity; Department store; consumption; cultural epithet; Cultural anthropology; ethnology; Kulturantropologi; etnologi;

    Sammanfattning : A Paradise for All. Epa between the People's Home and Seduction. This dissertation is about the Epa department store chain, which existed in Sweden from 1930 to 1977. For many people, Epa was an arena for meeting modernity. LÄS MER