Sökning: "Hur får de till det de som får till det"
Visar resultat 1 - 5 av 1095 avhandlingar innehållade orden Hur får de till det de som får till det.
1. Kyrkan som sakrament. Henri de Lubacs fundamentalecklesiologi
Sammanfattning : The thesis provides a discussion of the ecclesiology of the French Roman-Catholic theologian Henri de Lubac SJ (1896-1991) by showing how this is determined by his method of fundamental theology. I establish the term ?fundamental ecclesiology? for this inter-dependance of form and content, subject and object in theology; this is why his ecclesiology is sacramental in structure. LÄS MER
2. Robotic Friction Stir Welding for Flexible Production
Sammanfattning : Friction Stir Welding (FSW) is a modern welding process that joins materials by frictional heat, generated by a rotating tool. Unlike other welding processes, the material never melts, which is beneficial for the weld properties. LÄS MER
3. A parental perspective on child chronic kidney disease : The lived experience of caregiving in Portugal
Sammanfattning : Paediatric chronic kidney disease (CKD) requires complex care and radically transforms the everyday life of the child’s family. This thesis examines parents’ lived experience of dealing with a child’s CKD; how social and economic circumstances impact on families’ opportunities to manage the care; and how parents view and practise their parenthood. LÄS MER
4. Omvårdnad som reflekterande praktik : Att se och använda alternativ till tvång i psykiatrisk vård
Sammanfattning : Tvångsåtgärder som fastspänning och tvångsmedicinering är vanligt förekommande inom den psykiatriska vården och motiveras ofta av personal med att det saknas alternativ. Användandet av tvångsåtgärder tycks vara särskilt vanligt när det gäller unga kvinnor med självskadebeteende. LÄS MER
5. Att vara idrottslärare : om de själva får berätta
Sammanfattning : En stor del av den forskning som görs på idrottslärare utgår ifrån styrdokumenten (t ex Ekberg, 2009; Londos, 2010; Svennberg m fl, 2017). Idrottslärarnas utsagor och praktik sätts i jämförelse med de tolkningar som forskarna gör av styrdokumenten och visar ofta att idrottslärarna gör ”fel”. LÄS MER