Sökning: "History didactics"
Visar resultat 21 - 25 av 102 avhandlingar innehållade orden History didactics.
21. Att hantera historia med ett öga stängt : samstämmighet mellan historia A och lärares prov och uppgifter
Sammanfattning : In this licentiate thesis is the focus is on what tools for handling historical information that is mentioned in the standards for history education in the Swedish upper-secondary school. To what extent these tools are made available for the students by their teachers is also investigated. That is done, by looking at teachers assessment materials. LÄS MER
22. Historia i bagaget : en historiedidaktisk studie om varför historiemedvetande uttrycks i olika former
Sammanfattning : The purpose of this study was to analyze and discuss why historical consciousness may be expressed in different ways and possible causes for these differences. High school students' and history student teachers’ answers to a historical test were analyzed in relation to historical consciousness. LÄS MER
23. Förhistorien som kulturellt minne : historiekulturell förändring i svenska läroböcker 1903-2010
Sammanfattning : Scandinavian prehistory has hitherto received little attention in the field of history didactics. In Swedish schools, it is taught in the lower grades in accordance with traditional periodization: the Stone Age, Bronze Age, Iron Age and the Viking Age. LÄS MER
24. Historielärares klassrumsbedömningar : Innehåll och roll i ett historiedidaktiskt perspektiv
Sammanfattning : Assessment is a permanent part of history teaching, and the interest in assessment is highly current in the Swedish educational system. One aspect is formative assessment and feedback as a tool for learning; another aspect is that assessment tends to be more and more formalized. LÄS MER
25. Historiska resonemang på mellanstadiet : En designbaserad studie för att utveckla undervisningen
Sammanfattning : Den här studien tar sin utgångspunkt i en av de förändringar som införandet av läroplanen 2011 innebar, nämligen att mellanstadieelever ska ges möjlighet att utveckla sin förmåga att föra historiska resonemang. Syftet är att bidra med kunskap om relationen mellan lärares planering för och mellanstadieelevers utveckling av historiskt resonerande och ämneslitteracitet. LÄS MER