Avancerad sökning
Hittade 4 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Barns övergångar till och från förskoleklass : Gränser, identiteter och (dis-)kontinuiteter
Sammanfattning : The overall aim of this study is to gain knowledge of how the transitions to and from preschool class are described and understood by children. Previous research has indicated that transitions between different school forms can be seen as both problematic and threatening. LÄS MER
2. Läraridentiteter i förskoleklass. : Berättelser från ett gränsland
Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Pedagogiska möjligheter i mångfaldens förskola
Sammanfattning : I denna sammanläggningsavhandling diskuteras tre olika delstudier som alla utgåttf rån förskolepraktik i förskolor som kännetecknas av en mångfald av språk och erfarenheter. Delstudie 1 fokuserar på barns kommunikation i en flerspråkig förskolemiljö och vad som kan hindra eller möjliggöra den. LÄS MER
4. Specialpedagogik i Fritidshemmet : Från samlat forskningsläge till pedagogisk praktik
Sammanfattning : This thesis aims to contribute to research and practice with knowledge aboutspecial education in the activities of School-age Educare. Questions that seekanswers are how special education can be expressed in the activities of theSchool-age Educare and how Special education can be a resource at the SchoolageEducare and supplement the School-age Educare´s pedagogy. LÄS MER