Sökning: "Hans Strandberg"

Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden Hans Strandberg.

  1. 1. Hållbart jordbruk? : En studie om ekobönders förvaltarskap

    Författare :Hans Strandberg; Dominic Power; David Kronlid; Eva Friman; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :Sustainability; sustainable; agriculture; society; stewardship; steward; robust; Kristianstad; farmer; organic farmer; profitability; influence; eco-awareness; agroecology; agroecological; socioeconomy; socioeconomic; socioecology; socioecological; Hållbarhet; hållbart; jordbruk; samhälle; förvaltarskap; förvaltare; robust; robusthet; Kristianstad; bönder; bonde; ekobonde; ekobönder; lönsamhet; inflytande; ekomedvetenhet; agroekologi; sociekonomi; socioekologi; Geography; Geografi;

    Sammanfattning : The term sustainable agriculture may be formulated, but not yet practically integrated in agriculture.This thesis investigates the organic farmers´ ideas and experiences of what they consider sustainable or not sustainable in agriculture. LÄS MER

  2. 2. Modelling regional climate-vegetation interactions in Europe : A palaeo perspective

    Författare :Gustav Strandberg; Erik Kjellström; Qiong Zhang; Johan Nilsson; Hans Renssen; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Palaeoclimate; climate model; vegetation; vegetation changes; land-cover; changes; proxy data; atmosfärvetenskap och oceanografi; Atmospheric Sciences and Oceanography;

    Sammanfattning : Studies in paleoclimate are important because they give us knowledge about how the climate system works and puts the current climate change in necessary perspective. By studying (pre)historic periods we increase our knowledge not just about these periods, but also about the processes that are important for climatic variations and changes. LÄS MER

  3. 3. Varde ljud! : Om skapande i skolans musikundervisning efter 1945

    Författare :Tommy Strandberg; Åsa Bergenheim; Gun Malmgren; Hans Örtegren; Sture Brändström; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Keywords: creative music making; discourse; music instruction; educational work; school; history of education; creativity; aesthetics; popular music; youth; Pedgogical work; Pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : The study deals with creative music making in the compulsory comprehensive school’s music instruction. This is an educational effort and is carried out within the framework for the research area Educational work. LÄS MER

  4. 4. Förändringar i transportrelaterad välfärd och myndighetsförtroende : en studie om personer som fått sitt körkort återkallat på grund av synfältsbortfall

    Författare :Jonna Nyberg; Thomas Strandberg; Hans-Yngve Berg; Åsa Aretun; Lena Levin; Kerstin Westin; Örebro universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Subjective well-being; quality of life; transport disadvantage; social exclusion; transport equity; impairment; mobility; participation;

    Sammanfattning : Access to transport, and thus accessibility to desired and needed activities, is of importance for the individual's welfare and subjective well-being. In many western contexts, land use and infrastructure are configured for the benefit of cars. A withdrawn driving license (WDL) might thereby affect welfare and subjective well-being. LÄS MER

  5. 5. En del i helheten : En studie av kontextualiserad grammatikundervisning i gymnasieskolan

    Författare :Agnes Strandberg; Lena Manderstedt; Stefan Lundström; Per Holmberg; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; contextualized grammar teaching; metalinguistic understanding; upper secondary school; L1; pedagogical content knowledge; educational design-based research; kontextualiserad grammatikundervisning; metalingvistisk förståelse; gymnasieskolan; L1; svenskundervisning; ämnesdidaktik; undervisningsinriktad designforskning; Svenska med didaktisk inriktning; Swedish and Education;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med avhandlingen är att bidra med kunskap om grammatikunder­visning i svenskämnet genom en design där forskare och lärare tillsammans skapar, iscensätter och utvärderar kontextualiserad grammatikundervisning i gymnasie­skolans svenskundervis­ning, samt att belysa på vilka sätt en sådan undervisning kan användas och förstås. Shulmans (1986; 1987) teoretisering av lärares ämnesdidaktiska kunskapsbas (PCK), samt hans begreppsapparat om undervisning, används som teoretiskt ramverk i avhandlingens ramberättelse. LÄS MER